Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
10-05-07, 19:40 #1
Hvorfor skal ikke Levaxindosen økes raskt?
Hvorfor anbefales ikke hurtig økning av Levaxin? Hva skjer med kroppen?
Har seg sånn at jeg etter total thyroidectomy i nov-06 ble satt på 75ug Levaxin pr.dag (gikk rett fra Neo før operasjon til Levaxin dagen etter operasjon). Etter 1 uke var jeg kraftig Hypo, så endo'en på lokalsykehuset anbefalte meg å doble dosen til 150 ug pr. dag. Dette funket fint, jeg følte formen ble bedre ganske raskt (velja, tok måneder å bli "helt bra" men dog, jeg var "levende" igjen etter kun 1 uke på 150ug pr.dag).
Tenkte ikke mer på det, men da jeg var på etterkontroll ca. 10 uker etter operasjonen, utbrøt endo'en der at å doble dosen bare en uke etter operasjonen var å stige altfor raskt. Har tenkt litt på dette, for meg hadde det ikke vært mulig å holde ut å være så kraftig Hypo på bare 75ug pr. dag i hele 10 uker til den kontrollen. Var kjempeglad jeg hadde doblet dosen som endo'en her anbefalte meg da hun så meg uka etter operasjonen, selvom jeg da ble litt Hyper igjen etterhvert og måtte flisespikke meg nedover på Levaxindosen.
Så leser jeg her inne at man ikke skal øke Levaxin for raskt...hmm? Hvorfor ikke? Hva er egentlig "faren" med det?
Lignende tråder
-
Trenger raskt svar fra noen som er operet!
Av mumi1 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-06-08, 01:02 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?
Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 13Siste melding: 23-06-07, 22:30

Svar med sitat
Bokmerker