Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
27-04-07, 08:29 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Innlandet øst
- Meldinger
- 3
lurer litt på stoffskiftet mitt
Heisan.
Jeg er ny her, og lurer veldig på om jeg kan ha lavt stoffskifte. Dette har jeg lurt på 1 års tid.
Jeg har mange symptomer: I perioder er jeg veldig trett og sliten. Hvis jeg er på kurs eller møter, sovner jeg selvom det er veldig interessant.
Jeg trener endel, for jeg legger på meg med engang jeg lar være.
Jeg er overvektig, og har store problemer med å få bort kiloene selvom jeg spiser normale måltider.
Syns jeg har mye væskeansamlinger i kroppen, spes. før menstruasjon.
Er plaget med migrene ca 1 gang i mnd.
I perioder er magen veldig treg, og av den grunn har jeg fått hemorroider.
Syns huden er tørr
Fryser mye og har lav puls. Hvilepulsen ligger på 48-50.
Jeg er veldig glemsk(syns jeg selv)
I perioder føler jeg meg bedre igjen. Syns det svinger endel.
Kan det være hypothyreose eller er det noe annet jeg lider av?
Jeg var hos legen i november og tok masse blodprøver, blant annet stoffskifteprøver som han sa var helt normale. Her er svar på de stoffskifteprøvene han tok.
FT4 15.3 (8.0 - 21.0)
TSH 2.85 (0.20 - 4.50)
Jeg ser jo at dere har skrevet at man bør ta andre blodprøver også, så jeg ba om det da jeg var hos legen i april. Han sa at jeg ikke trengte å ta alle de prøvene, så han plukket ut 3 som jeg skulle ta, og de var helt normale. Faktisk hadde TSH gått ned siden november.
Anti-TPO 13
fritt T4 14.9
TSH 1.33
Kan stoffskifteprøver variere veldig? Jeg mener at nå feks har jeg en periode da jeg føler meg litt bedre igjen, har dette da innvirkning på blodprøvene mine? Eller vil en med lavt stoffskifte alltid ha forhøyet TSH feks?
Dere som har fått diagnostisert hypothyreose: Hadde dere veldige svingninger i hvordan dere følte dere før dere fikk diagnosen? Eller var dere stort sett trøtte og slitne hele tiden?
Legen min sier jeg bør trene mindre, og at det er derfor jeg er så trøtt og sliten. men jeg trener jo helt normalt. Ikke noe hardtrening, men normal kondisjonstrening og styrke ca 1 time de dagene jeg har tid. (Ofte 3-5 dager i uka.) Treningen gjør at jeg får overskudd. Syns det er rart at en lege sier sånn, men...
Tusen takk for et veldig fint og nyttig forum
Klem fra EviusFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
Litt om meg og mitt....
Av Leya i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 25-04-07, 17:33 -
Lurer litt på om jeg har hypotyreose?
Av såga i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 23-04-07, 18:31 -
litt teit men, lurer på
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 25-03-07, 20:28 -
Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
Av Thyr i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 04-05-06, 22:32

Svar med sitat
Bokmerker