Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
21-03-07, 17:56 #1
Norsk litteratur om FT4 og FT3
Jeg som har lav TSH har vanskelig for å få legen til å forstå at jeg trenger økning. Jeg prøver å si til legen at det er FT3 og FT4 som brukes i kroppen og cellene, ikke den hersens TSH.
Jeg tror ikke det hjelper å si at "alle på forumet mener jeg bør ha minst 50% av FT3 og FT4". Ikke med utenlandske forum heller. Det jeg har fra legemiddelhåndboken og Tidsskrift for den Norske legeforening sier at TSH skal være lav. Greitt det. men ingen nevner muligheten av at FT4 og FT3 er lav selv om TSH er på 0,1-0,2.Jeg har ikke hørt om andre som tar så mye medisin, er nøye med å ta det på tom mage for å få godt opptak, og som likevel har så lave tall. Og at ale tallene er lave, både TSH, FT3 og FT4.Det er enighet om at hypotyreose primært skal behandles med tyroksin. Behandlingsmålet er et TSH-nivå på 0,5 - 1,5 mIE/l. De fleste har da verdier av fritt tyroksin i øvre tredel av referanseområdet, mens noen har lett forhøyet nivå av fritt tyroksin. Dersom behandlingsresultatet ikke er tilfredsstillende, kan tyroksindosen økes til TSH-nivået ligger på 0,2 - 1,0 mIE/l. Behandling med tyroksin pluss trijodtyronin er bare aktuelt dersom nøye justering av tyroksindosen ikke gir ønsket resultat.
Lignende tråder
-
Norsk Thyreoideaforbund og TSH
Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 33Siste melding: 17-09-10, 10:27 -
Norsk Thyroideaforbund og BTF
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 22Siste melding: 18-12-07, 20:19 -
Helseinformasjon på norsk
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 23-11-06, 00:42 -
Hjelp, antidepressiva/stoffskifte litteratur..
Av Anne Ma i forumet DepresjonSvar: 15Siste melding: 12-11-06, 01:30

Svar med sitat
Bokmerker