Jeg har ikke hvært eller følt meg bra i over 2 år, og har gått tillegen og tat 2 blodprøver på disse to årene, men alt var jo i skjønneste orden.
Så i fjor vår merket jeg en kul på halsen, når jeg kjente på halsen, tenkte at dette bare var hovne lymfeknuter men de gikk ikke over. så i juni var det en tur på sykehuset for å sjekke halsen ved ultralyd, jeg bare lå på bordet og da sa spesialisen at du har struma du ingen problmer å se dette. Jeg har ett stort struma, 5 store knuter der den største er ca 7x6 cm stor, en vokser og ned mot brystbeinet, så har jeg ett konglomerat av små på den andre siden disse er bare mellom 1-2 cm store.

Jeg har ikke kreft i knutene har tatt biopsi, og det er heller ikke aktuelt å ta radioaktiv behandling da, det vil ligge så mye dødt vev i halsen og det vil de ikke.
Kjertelen er forstørret på begge sider og "lappene" har som sagt knuter, ikke toxice knuter. Kjertelen har nedsatt til ingen funksjon, men alike vel som prøvene viser og som Anne Ma skriver så er det flotte prøver, men altså legene sier at jeg bare har litt problemer med psyken. men jeg har symtomer på både løy og lav så jeg hvet ikke lenger,,, blir litt oppgitt av hele greia.
forstår det og slik at om en tar jod, så dreper en den syke kjertelen, men at den kan begynne å bygge seg opp igjen etter en stund og blir normal(?) igjen?
Jeg fikk foreslått å operere og enten ta vekk alt eller halve, dette for å unngå at de små knutene og vokser slik at jeg må ta en operasjon til. men altså, om alt ER normalt, men det er IKKE normalt, blir snart sprø her...