Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
Threaded View
-
07-01-07, 17:27 #17
Hun har ikke engang fått prøve en TSH på 0,5-1,5 slik anbefalt, hvordan kan de si at hun er optimalt behandlet, og det står i legetidsskriftet og i legemiddelhåndboka og på noen ider til laboratorier (både fürst og capoi) at det er normal at ft4 kan ligge litt over referanseområdet. Og det står samme steder at en del pasienter har nytte av liothyronin.
Jeg selv blir deppa og får angst hvos min ft3 ser slik ut som hennes.
Okay, hvis jeg taster in hennes ft4 på beregningssiden, så blir en ft4 på 18 på 63% og en ft4 på 21 på 90,9 %. Og det står at det er en del pasienter som får ft4 litt over både i tidssriftet og på engelske sider.
Endokrinologen er her alt for fosiktig.
Pasientene her i Norge kan selv bestemme en del om deres behandling. hvis man vil ha en annen dose, må legen gi psienten det, hvis det ikke er helt uforsvarlig. Med bakgrunn i den høye TSH som er utenfor behandlingsnormene, samt kommentarer til behandlign pbåde hos fürst, capion og tidsskriftet om ft4, burde det ikke være uforsvarlig å få høyere dose levaxin, samt noen liothyronin.
Om referanseområder: det vil alltid være 2,5 % normale OVER referanseområdet, fordi det er slik de lages.
Om laboratoriet: det kan godt være at maskinen viser for høy ft4. Det er en maskin på AHUS som alltid viser avvikende ft4 hos meg, tallene er for høye, stemmer ikke med hvordan jeg føler meg eller den andre maskinen.
nora
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 14-06-10, 14:40 -
Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 38Siste melding: 09-04-07, 22:40 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat
Bokmerker