Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
29-12-06, 12:48 #1
Jeg hadde utviklet en ualminneig stor flerknutet struma
Hei
Jammen er jeg glad for at jeg fikk tips om denne siden av en dame i Bergen, tusen takk !!
Jeg som mange andre på denne siden, har heller ikke følt at energine hverken den fysiske eller den psykiske har hvært helt på topp de siste årene. fra å være en super positiv jente som trente og var aktiv hele tiden til å bli en som ikke orker så mye, vektøkning og masse PMS, labil i hummøret, muskel svakhet, pubertetskviser, problemer med å forstå "kompliserte" arb. oppgaver (alldri noe problem tidligere) tiltaksmangel osv.
jeg har hatt 2.5 år med 2 lege besøk der jeg uttykket min frustrasjon over å ikke ha nok energi og ville at noen skulle forstå hvordan jeg hadde det. ingen av mine blod prøver viste noen form for avvik.i vår merket jeg en kul på halsen der jeg igjen tok kontkat med lege. jeg ble sendt til ultralyd og der kunne overlegen bare se når jeg lå på bordet at JA HER ER DET KNUTE STRUMA IKKE VANSKELIG Å SE DETTE !!
jeg hadde utviklet en ualminneig stor flerknutet struma, dvs at jeg har 5 store knuter der de nesten har samme str. den største er på over 7x6 cm og jeg har og ett konglomerat av mindre knuter på den andre siden.
jeg har tatt radioaktivt jod og tatt dette spesielle bildet der en kan påvise aktivitet i kjertlene, kjertlene er dobbelt så store som de skal være.
Bildet av kjertelen viser at de er aktivitet i de så jeg produsere, men ligger bare litt for høyt. (skal be om å få svarene neste gang)
Jeg har fått en spesialist fra Haukeland og han sier at det er uvanlig at en så ung kvinne har så store knuter som det jeg har. (jeg er 37)
Nå vil han fjerne knutene og hele "Stasen" som dere kaller det.
Jeg går nå til akupunktur for å normalisere min merkelig psyke og gråte tokter. jeg sover heller ikke godt om natten sover urolig og lett, ser heller alldri helt uthvilt ut. jeg fungere slett ikke så bra i en krevende jobb jeg har heller, selv om jeg har fått drømme jobben, jeg er alene med to barn, så denne jobben er god å ha, men jeg føler at jeg kommer til kort der for tiden.
Hva sier dere som har hvert lenger i gemet en jeg? Er det vanlig å operer selv om jeg har kjertler som fungerer selv om de ser dobelt så store og at jeg har knutene? Om kjertelen er så store kan ikke det bety at jeg ikke har produsert nok en gang, og at de vokser for å kunne kompensere for det manglende tyroksinet? Er det vanlig at en SVINGER i for høyt og for lavt nivå, jeg synest at jeg har mange av symptomene for begge nivåer.
vektøknig, humørsvinginger, søvnprøpelmer, tidlig grått hår, kviser, konsentrasjons problemer, noen ganger problemer med å få frem rette ord. fryser, irritabel og håpløst temperament for tiden.
Knutene er så manga og store at det kan være fare for at de vil kelmme på stemme badet og en vokser ned under bryst beinet, en annen er gansek nært stemme bandet og ja, jeg har fått vite at det er muligheter for selv om de ser små at jeg får hes stemme resten av livet.
Jeg har og fått vite av en alternativ dame at vi selv er desverre ansvarlige for at vi har fått desse plagene, vi har gått på bekonsnig av oss selv for lenge, og undertrykt meninger og følelser, dette setter seg i halsen og gir plager med hypofyse og hormoner ??? Noen komentarer om dette?
Dette ble ett langt innlegg.
Om jeg operere hvor lenge går dere sykmeldt, og hvor raskt er en i arbeid igjen?
Takk for en super side, hvet dere om flere sider i utlandet danmark eller sverige, og hvor kan en skaffe seg mere infor om disse sykdommene for uten denne siden og Thyrea forbundet?
klem fra meg
Lignende tråder
-
NRK hadde en god sak om mat og tilsetningsstoffer
Av helgemann i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 03-11-10, 14:23 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
Ville du gått med en t-shorte det sto jeg hadde lavt stoffskifte på?
Av Larah i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 25-06-10, 22:06 -
Frustrert over legen... Hadde ikke forventet meg dette!
Av Moxa i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 11-12-09, 14:49 -
Jeg fikk et barn i desember 1997 og hadde absolutt ingen oppfølging av hypothyreose
Av rubimor i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 24-08-06, 11:19


Svar med sitat
Bokmerker