Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
19-06-06, 19:55 #5
Hei Brits

Det virker for meg som om legestanden som oftest har mer kunnskap om de av thyreoidea lidelsene som er akutte og dødlige, enn om de sakte og ikke så farlige. At de som kan dø av en sykdom blir satt først i køen er jo helt selvsagt. Men at tilbudet for de som har hypotyreose og autoimmun tyreoiditt ikke prioriteres finner jeg allikevel skremmende. At de ikke kan klare å øke kapasiteten er jo skammelig! Det at folk skal lide i årevis fordi spesialistene ikke har kapasitet er for meg en tragedie.
Jeg tror jeg ikke har ordlagt meg særlig godt i denne saken.. Klønete faktisk!! Jeg mente ikke å antyde at det var feil å sette dem først. Heller ikke at alle som har disse lidelsene bare møter kompetente folk.
Det er bare underlig, at de andre blir skudd ut av det hele. Og det er ofte de som ikke når spesialistene, og der med ikke får den hjelpen de sårt trenger. De blir ikke henvist videre fordi de regnes som allmenpraktiserende legers domene. Og vi vet jo alle her inne at kunnskapen hos fastlegene våre ofte er svært så mangelfull. Og dermed blir de satt i en totalt håpløs situasjon. Og dette er jo en stor del av det som blir så urettferdig for meg.
Og når da Thyreoideapoliklinikken presiserer, at de helst ikke tar imot denne pasientgruppen, så sender det signaler ut over i legestanden. Bare hvis det finnes en ledig plass og de "ikke har noe bedre å gjøre". De blir annenrangs på en måte. Liker det dårlig jeg!
Håper du tilgir meg min lite forklarende uttalelser tidligere.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Aker og kontaktinfo....
Av Lissa i forumet Hos legenSvar: 19Siste melding: 20-09-07, 16:31 -
lang ventetid på Aker?
Av Lissa i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 01-11-06, 22:41

Svar med sitat
Bokmerker