Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: For høy T3
Threaded View
-
05-06-06, 22:03 #6
Jeg husker ikke akkurat hvordan du begynte med Levaxin og hva det skyldes. Det ser ut som du har lest mye om dette, så det jeg sier blir kanskje en repitisjon.
Likevel : Kjertelen produserer opp mot 20% av den T3 vi trenger. Dette brukes på direkten. De resterende 80 går på lager og omgjøres til T3 av enzymer 2-3 uker senere. Det kan være denne enzymprosessen som er overaktiv hos deg og av en eller annen grunn lettere omdanner syntetisk T4 enn ditt eget T4 ? (bare en tanke)
Denne prosessen er jeg ikke veldig godt kjent med, men det finnes legemidler som Amiodaron som hemmer denne prosessen. Vi er også avhengige av T2 for at enzymene skal produseres.
Kjertelen lager jo egentlig kun T1 og T2, så kryssforenes disse for å lage resten - og det skjer jo heller ikke helt tilfeldig, så her er det mye.
Mitt inntrykk er at det ofte er omvendt. Altså at man må ha et stort T4 lager og enda ikke får laget nok T3.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker