Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: For høy T3
Threaded View
-
04-06-06, 09:40 #1
For høy T3
Hei alle sammen

Jeg lurer på noe..
Jeg har jo nettopp fått levaxin dosen min halvert, og jeg tror de kom frem til den konklusjonen fordi T3 nivået mitt gikk over øverste referansegrense. (Og TSH rett under)
- 07.12: 5.9 (3,1 - 6,3)
13.02: 4,6
20.04: 6,4*
Men det jeg ikke klarer å forstå er hvordan det har skjedd. T4 nivået mitt er nesten helt stabilt. De siste månedene viser prøvene samme nivå av FT4 i blodet (helt øverst i ref.nivå, 21 [9-22]). allikevel svinger T3 nivået. Og det er nok det som gjør at jeg har hjertebank og svette tokter.
Men, jeg trodde ikke kjertelen produserte mer enn 10-20 % av trijodthyroninen. Og vil ikke det da si at vevet og leveren min produserer alt for mye T3? Og er det en prosess som det er mulig å styre ved å halvere Levaxindosen min?? Sånn jeg ser det: Da blir jo T4 lageret mitt mye mindre, men kroppen vil vel produsere for mye T3 uansett så lenge lageret ikke er bunnskrapt? Jeg har ikke funnet noe matriale som forklarer hvordan T3 produksjonen foregår og hvorfor. Er det noen av dere som sitter på kunnskap om dette?? Da ville jeg blitt kjempe glad!!!
Kan dette med T3 skyldes knuter? Eller produserer de kun T4?
Synes det er vanskelig å finne litteratur om dette (særlig på norsk) Er det noen som kan anbefale bøker/undersøkelser som er fint å ha med seg i bagasjen??Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
- 07.12: 5.9 (3,1 - 6,3)

Svar med sitat
Bokmerker