Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
02-05-06, 19:04 #1
Svar på blodprøver hos små barn
Før forumet kræsjet sist, så spurte jeg om noen visste hvor prøveresultatene skal ligge hos barn i forhold til voksne.
Jeg tror jeg fikk til svar at både TSH og FT4 skal være forhøyet i forhold til referanseområdet? Noen som har artikler eller annet som går på dette? Engelsk eller norsk. :P
Blodpprøvene hos min lille gutt kom tilbake med TSH på 5,8, men FT4 var ikke spesielt høy, oppe i rundt 40% av referanseområdet. Jeg vil gjerne ha noe dokumentasjon. Han skal ta nye blodprøver etter 3 mnd. Legen sa at prøveresultater hos små barn kan variere mye. Stemmer det? Jeg vil i utgangspunktet sjekke at legen har rett, siden kunnskapen om stoffskiftet er så varierende hos leger.
Forøvrig skal vi til barneklinikken for utredning pga lav vekst, de skal ta nye stoffskifteprøver der og vurdere han videre. Cøliakiprøver kom tilbake med negativt svar. Lavt stoffskifte kan også føre til retardert vekst?
Lignende tråder
-
Vi vil ha barn etterhvert
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 38Siste melding: 24-06-10, 10:39 -
Armour til barn?
Av Bellissimo i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 16:29 -
små barn og stoffskiftesykdom
Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 23-05-07, 05:38

Svar med sitat
Bokmerker