Hei dere.

Jeg har lite kunnskap om emnet, men på en del punkter tror jeg dere misforstår hverandre??? (Eller så blander jeg meg... )

n'Finn har fått sansynligvis fått høre som meg at alt er stress/psykisk. Sykdommen er innbilt. Det som var/er stress er uten tvil stoffskiftet, vet vi, men ikke alltid de andre. Vi vinkler vel det meste ut fra oss selv og vår situasjon?? Alle? Det blir frustrerende å høre at ting er tankestyrte når man ikke er negativt innstilt, men får ørene tøtet fulle med det. Kan skjønne at det kan settes i halsen ;)

Tror diskusjonen på mange måter handler om mer enn hva som utløser kortisol eller ikke. Og jeg tror n'Finn har rett i at overlevelsesmekanismer trenger mer enn dagligdags stress for å utløses. Men, man må tenke på at vi er syke fra før og kroppen vår stresser med å overleve. Og sliter nok på binyrene av den grunn. Jeg tror absolutt at hverdagsstresset påvirker kroppen, men ikke i den grad. Da MÃ… det ligge mer bak.. Angst, Post Traumatic Stress Disorder er jo ikke hver mans kost. Så vidt jeg vet.

Håper dere ikke blir sinte på meg for å "blande meg"..

Til slutt vil jeg si; Positive tanker kan forandre mye og bekymring er ikke sunt når det blir mye av det. Det vet vi jo alle. Man kan endre mye ved å se lyst på livet. Smil til livet og livet smiler til deg.. Ordtak som kanskje er litt klisje, men som passer litt her.