Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Exclamation Fasting og kutting av sukker

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Off topic: Hvilken type faste er det du bruker? Jeg har alltid hatt tro på faste, men synes det blir for slitsomt. Jeg så at det var flere måter å anvende IF på. Har du noen erfaring med hvilken som er best? Jeg skjønner at det kan oppleves forskjellig fra person til person, men alltid kjekt å høre andres erfaringer
    Nå er jo svarfristen på spørreundersøkelsen gått ut - så vi kan godt snakke litt om min form for fasting

Det viktigste av alt - fasting, eller ei - er nok at jeg har redusert kraftig på sukker.
    Ikke spist sjokolade - kaker - eller is på en drøy måned.
    Redusert på melkeprodukter og prøver også å få vekk mest mulig hvete.

Fasting
    Jeg har med meg hjemmefra at man bør unngå å spise etter kl 22 - 'fordøyelsen må også få hvile', sa min far.
    Så har jeg alltid likt å sove lenge - så lenge man sover; så faster vi jo alle - jeg sover minst åtte timer.

Jeg har aldri vært noe frokostmenneske - men tar gjerne en kopp kaffe (eller tre). Det som er 'lov' er:
    vann - kaffe - eller te (u/ sukker, eller melk).

Spiser vanligvis ikke før eter klokka 12 - og da har iallefall jeg blitt slik innstilt at det blir helst noe temmelig sunt.
    Egg i forskjellige former er å foretrekke - spiser også en del bananer - fordi man tapper kroppen for kalium gjennom faste.
    Tar en kombo med Potassium & magnesium fra now foods. Tar nå også tilskudd av tran (omega 3).

Spiser fremdeles brødskiver, men datteren min sier (hun er min fasteguru ) at for hvert gram brød, så binder kroppen 4 - 5 gram vann.
    Vi har eksprimentert med potetvafler - og det smaker bedre enn brød. Er nok også litt lei av brød.

Så et vanlig døgn oppsummert: 16 timers faste - 8 timers 'spisevindu'

Jeg kickstartet det hele med et døgn faste og etter en ukes tid tok jeg selfier - truse og BH
    Hadde jeg ikke gjort det ville jeg ikke kunnet se at kroppen min gikk fra eplefasong til pære.
    Det er visst vanlig å miste vekt ovenfra og nedover - og også å miste visceralt (innvendig) fett først.
    Derfor er det også viktig å ta fram målbåndet - o/ bryst - u/ bryst - midje - hofter er hva jeg måler på

Min datter sier at for damer er centimeterne viktigere enn kiloene - men jeg veier meg også, da ;)
    Sist endret av Kevlin; 01-07-19 kl 12:53 Begrunnelse: æ - ø - å var blitt til kråketær
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Er der noget sukker er godt for?
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 4
    Siste melding: 24-10-13, 19:09
  2. Sukker, overvekt, hormoner osv
    Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artikler
    Svar: 1
    Siste melding: 03-04-13, 06:29
  3. Sukker og fett = avhengighet