Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
17-09-14, 11:55 #5
Sv: Lavt stofskifte med normale blodprøver ?
Ja, der var det mye interessant lesing, Anisa!
Jeg er av samme oppfatning og mening som deg når det gjelder at sentral hypotyreose ikke er så sjelden som de skal ha det til. (Sentral hypotyreose er et samlebegrep når man ikke vet om problemet sitter i hypofysen (sekundær) eller i hypothalamus (tertiær).)
Men jeg skal IKKE ha takken for at det blir gravd frem spennende og interessant forskning!
Jeg stiller bare spørsmål i håp om at noen vet noe. Det er DU som skal ha takken for å bruke din tid på å legge ut lenker som kan dra prosessen videre mot en mulig diagnose!
Jeg skal laste ned og lese artikkelen!
Jeg tenker at, jo, jeg kjenner at syntetisk T4 ikke strekker til. Jeg må nødvendigvis "overdoseres" for å få en god fT3 - så langt stemmer det med sentral/sekundær hypo i følge det du skriver. Men selv om jeg evt. får utslag på TRH-test (hvis jeg kommer så langt), så kommer jeg ikke til å spise syntetisk T3, med mindre NDT viser seg å ikke fungere. Jeg har nok utdannelse innen kjemi (og miljøgifter) til å forstå det...
Jeg skal absolutt ta det opp med fastlegen igjen. Jeg er usikker på om TRH-testen er i bruk lenger her til lands, men det kan jeg finne ut av. Jeg tar gjerne den testen, om ikke annet for å utelukke at det sitter i hypofysen. Utelukkelse er også et svar!
Jeg ble veldig glad for innlegget ditt Anisa! Tusen takk!

Edit: Noe annet som kan tyde på hypofysær svikt i en eller annen grad, er at jeg gjennom to svangerskap og fødsler har økt skostørrelsen med 1,5 størrelse. Det går ikke tilbake, det har vært reell vekst (og jeg har skifta ut alle sko og støvler unntatt et par crocs og et par gummistøvler som tidligere passa (og fortsatt var for store) med tykke raggsokker, men som nå passer fint med tynnere sokker).
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte med normale blodprøver ?
Av Anisa i forumet Normalverdiene?Svar: 9Siste melding: 29-06-16, 21:40 -
Ganske normale blodprøver?
Av I-D-M i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 03-12-12, 12:01 -
Normale blodprøver. Alle symptomer på lavt stoffskifte...
Av Anisa i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 06-07-12, 00:08 -
Normale blodprøver og bilder, men jeg er jo syk!!!
Av sbjoner i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 3Siste melding: 03-04-12, 10:49 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker