Hejsa er det nogen som har lyst at hjælpe mig?

Jeg fik at vide i sept-16 at mit stofskifte var lidt for højt. TSH var 0,44 (normalværdi 0.65-4.80) samt T4 frit 17,5 (normalværdi 12.0-22.0). Jeg skulle taget nye prøver efter 6 uger men det glemte jeg, og har haft det fint.

I januar havde jeg en meget stessfyldt og ubehagelig oplevelse og fik derefter noget ubehagelig nervøsitet og hjertebanken af og til når jeg ikke var på farten, og gik til lægen efter at det ikke gik væk på en uge eller to. De tog en normal EKG og det eneste var at mit blodtryk var lidt forhøjet (er ikke glad for læger/sygehus). 46 år gammel, sund og rask i øvrigt, går meget op i sund mad uden gluten (frivilligt, ej diagnose), meget grønt mod paleo/weston price. Laver al mad fra grunden siden over 15 år.

Nye TSH i januar-17 var 0,64 (normalværdi 0.65-4.80) og T4 frit 16.7 (normalværdi 12.0-22.0).

Efter en uge togs nyt blodtryk som var fint. Stressen har også lagt sig lidt og jeg har det bedre. Nu oplever jeg hjertebanken meget sjældent, og kun hvis jeg får en besked der stresser eller kommer til at lave for meget/presse mig. Har ikke tabt mig, er normalvægtig og har ret nemt for at holde vægten.

Jeg har en gammel TSH værdi fra 2013 hvor den var 0,83 (andet normalværdi 0,2-5.0) så jeg fatter ikke hvordan man regner det om så det kan sammenlignes. Men nævner det lige.

Lægen har nu sendt mig videre med henvisning til endokrinolog på hospitalet for at få det tjekket, jeg tror primært fordi hun kunne se jeg var bekymret...Jeg ønskede selv kun flere blodprøver men det mente lægen ikke de kunne tage hos egen læge (dansk).

Nu er jeg indkaldt til følgende undersøgelser og er i tvivl om jeg skal sige ja, eller nej tak. Og vente og tage nye prøver senere...

1.Scintigrafi med 95 technesium (indholder det jod?-lukker det min skjoldbruskirtel ned? Er undersøgelsen farlig?) + Ultralydsundersøgelse.
2. Først derefter blodprøver og samtale med læge.

Jeg ønsker nogle råd eller tanker. Et alternativ jeg vejer er at sige nej og udskyde det og se om jeg har bedre TSH om en måned eller to. Hvad siger I? Et andet er at tage ultralydet og blodprøverne med sige nej tak til scintigrafi/røntgen.

Jeg er ret bange for røntgen undersøgelser og især med radiokativt stof.

Er det nogen som er klog på blodprøverne jeg taget og kan give en kommentar? Nu har jeg lagt det stressfyldte event bag mig men oplever uro og stress over dette med min helse...

Stort tak!!!