Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
29-09-15, 10:55 #14
Sv: Tilbake på forumet.... :-)
Vel, da var jeg hos legen igjen i dag.
Blodtrykket er fint – under 140 og 90 – og det er jo legen fornøyd med. Og jeg også for så vidt
Jeg har fortsatt stress-symptomer med hjertebank og litt skjelvende hender. De starter som regel rundt kl. 11 og varer noen timer og jeg er jo veldig usikker på hva det kommer av. Ligner jo mistenkelig på overdoseringssymptomer, men…
Jeg pleier å ta thyroidtablettene ca. kl. 05.45 og blodtrykkstabletten ca. kl. 06.15. Meeen… i går glemte jeg å ta blodtrykkstabletten og tok den derfor da jeg kom hjem ca kl. 17.30. Jeg kjente antydninger til hjertebank da jeg la meg i går kveld. I dag morges tisset jeg utroooolig mye – har vel aldri opplevd maken.
I dag tok jeg tyroidtablettene ca kl. 7 og blodtrykksmedisinen ca. kl. 7.30. Etter en stund begynte hjertebanken og stress-symptomene igjen – voldsomt. Da jeg satt på venterommet hos legen (ca. 8.45) fikk jeg akutt diare – noe jeg ellers aldri har. Da jeg fortalte legen om disse symptomene var jo hennes forklaring selvsagt at jeg er overdosert på thyoroid. Og det kan jo hende, men jeg tror det vel egentlig ikke. Hvorfor skal jeg plutselig være overdosert nå – på en dose jeg har brukt i laaang tid og følt meg komfortabel med? Jeg har lest at T3 topper seg ca 1 ½ time etter inntak og det vil jo for så vidt passet i dag, men ikke alle andre dager…
Legen er fortsatt bekymret for min TSH, men jeg ser fra et tidligere innlegg jeg har skrevet at jeg allerede i 2008 hadde en TSH på nesten null (0,20 – 4,0)og T4 på 17,5 (9,0 – 22,0) og T3 på 3,8 (2,3 – 5,7) – da gikk jeg på Levaxin.
Ser for øvrig at jeg har fått en melding tidligere om at man kan få skjelvinger ved underdosering dersom man mangler D-vitamin (n’Finn). Jeg glemte jo å kjøpe mer D-vitamin da jeg gikk tom sist og har ikke villet ta dem nå i og med at det står på pakningsvedlegget at man bør snakke med legen før man kombinere medisinen med D-vitamin. Fikk klarsignal for å starte med D-vitamin igjen så det kjøpes inn i dag. («Ser gjerne at du tar det i vinterhalvåret»).
I og med at blodtrykksmedisinen også er vanndrivende lurer jeg på om den kan ha en innflytelse på binyrene – det har den vel..? Kan hjertebanken komme derfra? Så forresten en annen bruker som skrev at hjertebank er hyposymptomer for henne?
Jeg er helt klar for en second opinion og sender PM til Anisa. Legen min gjør nok så godt hun kan, men hun lever vel etter et veldig strengt regime fra Aker.
Jeg må innrømme at jeg ikke helt klarer å se sammenhengen i ting selv om jeg leser meg opp her på forumet. Og kanskje spør om igjen om det samme, men det er ikke alltid hjernen jobber så fort
Mvh
Lisa
Lignende tråder
-
Tilbake på forumet dessverre:( Nå er det synsforstyrrelser jeg må spørre om igjen
Av gutt_81 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 8Siste melding: 28-12-10, 21:42 -
Hei, jeg er tilbake - nå med Graves
Av Majsa i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 06-06-09, 11:22 -
Oi oi oi oi !!!!!!! FORUMET ER TILBAKE!!!!
Av Thomas W H i forumet Om forumet genereltSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 21:45 -
tilbake fra legen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 19-06-06, 12:33 -
tilbake igjen
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-10-05, 23:17

Svar med sitat

Bokmerker