Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
01-08-15, 18:54 #1
Hillary Clinton og "naturlig" Thyroid
Et nyhedsbrev fra New York Times tikkede ind i min mailboks i nat. Og så gik natten med at læse og tænke...
En såkaldt "Health Statement" for Hillary Rodham Clinton blev udsendt i tirsdags, d. 29. juli 2015 US-time, i anledning af hendes nominering som kandidat til præsidentembedet i 2016.
Den store nyhed for os er at Hillary Clinton har hypothyreose og behandles for den med... den ellers udskældte (af læger og medicinalindustrien) Armour Thyroid, i stedet for med det syntetiske T4.
Kan Armour Thyroid og andre naturthyroid-lægemidler overhovedet være så "forkerte" til behandling af lavt stofskifte, når selveste USA's forhenværende First Lady, senere USA's udenrigsminister og nu også kandidat til præsidentembedet i 2016 behandles med den?
FAKTA om Armour Thyroid: Til orientering for dem, der er syge såvel som for deres raske (friske) pårørende, og for alle andre interesserede: Armour Thyroid er et lægemiddel til behandling af alle thyreoideasygdomme, som manifesterer sig ved underskud af thyreoideahormoner. Udtræk af animalske skjoldbruskkirtler, senere kendt som lægemidlet Armour Thyroid har været anvendt til behandling af alle hypothyreose-tilstande siden 1891.
Behandling med Armour Thyroid var så enormt succesfuld, at myndigheder ikke har krævet videnskabelige beviser på virkningen at den senere udviklet syntetiske T4. Det syntetiske T4 blev accepteret som værende "det samme som Armour Thyroid" (læs om fænomenet "grandfathering" af Armour Thyroid her). Eftersom der ikke var mange penge at tjene på et lægemiddel, der ikke kunne patenteres, og med henvisning til at syntetisk T4 (der kunne patenteres og blev det) er nemmere at bruge, dosere osv. har lægemiddelindustrien flankeret af lægestanden i USA og lidt senere hos os, og over hele kloden - forenet sig i beslutningen om at udfase Armour Thyroid til fordel for syntetisk T4.
Udfasningen af Armour Thyroid til fordel for syntetisk T4 blev gennemført over 2-3 årtier i midten af 1900-tallet, men lykkedes aldrig fuldstændig. Det har nemlig vist sig at syntetisk T4 er alt andet end Armour Thyroid, og der har derfor altid været undtagelsesvise patienter, der var i succesfuld behandling med Armour Thyroid, men flertallet af verdens hypothyreose-patienter i syntetisk behandling vidste ikke at et andet oprindelige lægemiddel overhovedet fandtes. Armour Thyroid blev glemt og havde enkelte patienter læst om den og spurgt deres læger om muligheden for at omlægge behandlingen, enten kendte læger ikke til det, eller advarede de mod lægemidlet som værende farligt og skadeligt.
Således millioner, millioner og atter millioner mennesker syge af hypothyreose over hele verden, hvor de lægemiddelindustri-styrede lægestande bestemmer og hersker - forbliver syge i varierende grad, fordi de behandles med det syntetiske T4, som i dag er blot en fælles betegnelse for hundredvis af forskellige kemisk ændrede T4-molekyler (hvis de ikke var ændrede, kunne de ikke patenteres og tjenes ekstra-penge på) og som derfor virker forskelligt på forskellige mennesker, men aldrig effektivt nok til at de behandlede syge nogensinde opnår en livsvarig bedring.
Uvederhæftige advarsler mod Armour Thyroid og andre lægemidler i samme gruppe, fortsætter også i dag. Lægerne og deres organisationer samt de lægestyrede sundhedsmyndigheder i mange lande insisterer hårdnakket på at syntetisk T4 er Guds Gave Til Patienter, mens de lige så hårdnakket påstår at Armour Thyroid og andre naturthyroid-præparater er UEGNEDE til behandling af lavt stofskifte, der kun skal behandles med syntetisk T4.
Er Armour Thyroid og andre naturthyroid-præparater virkelig UEGNEDE til behandling af lavt stofskifte ?
Lige så meget som verden kan takke det syntetiske T4 for at George H. W. Bush tabte præsidentembedet til Bill Clinton i 1992.... lige så meget kan Hillary Clinton takke Armour Thyroid for sin bedring, energi og kræfter til at kæmpe om USA'a præsidentembede i 2016.
Havde det ikke været for (det "uegnet" til behandling af lavt stofskifte) Armour Thyroid, ville Hillary Clinton ikke have selv den mindste chance til at blive valgt til USA'a 45. præsident næste år i 2016. Hun ville ganske enkelt ikke orke at stille op.... hvis hendes hypothyreose blev fortsat behandlet med syntetisk T4.
Det vidste vi ikke om Hillary Clinton...
Rygter om Hillary Clintons helbred begyndte at cirkulere i USA's medier og Cyberspace siden april 2001, efter at hun i februar 2001 blev diagnosticeret med hypothyreose. Hun blev sat i konventionel behandling med Synthroid - syntetisk T4 - 175 mcg dagligt og lægerne var ganske tilfredse med hendes bedring ifølge blodprøver... Hillary Clinton blev erklæret velbehandlet og frisk som en fisk.
Alligevel forværredes Hillary Clintons helbred stødt gennem de næste 11 år, indtil hun blev indlagt med en sjælden form for apopleksi - venøs blodprop i hjernen nytårsaften 2012. Hillary Clinton blev behandlet med blodfortyndende lægemidler og efter at en hjerneskade blev udelukket, blev hun udskrevet fra hospitalet.
Nærlæser man flere kilder, bliver det svært ikke at bemærke en entydig rød tråd løbe igennem Hillary Clintons helbredslandskab fra 1998 og frem til i dag, hvor forløbet indtil diagnosen hypothyreose i 2001 kunne rent faktisk tyde på at sygdommen var allerede i anmarch nogle år forinden. Efter diagnosen og uanset kontinuerlig behandling med syntetisk T4 gennem flere år blev Hillary Clinton alligevel mere og mere syg, så hvordan kan det være muligt at hun i dag har et formidabelt helbred og energi til at stille op til valgkampen om præsidentembedet i USA, selv om for blot få år forinden skrev den republikanske presse skadefryd End of the Road for Hillary Clinton - Stick a knife in—she’s done ?
Svaret er, efter alt at dømme at Hillary Clinton's behandling med syntetisk T4 blev (omsider?) skiftet ud med Armour Thyroid, sandsynligvis som en direkte følge af blodproppen i 2012. Det er en velkendt sag, at behandling med syntetisk T4 ikke gavner kolesteroltallet, hvorimod Armour Thyroid netop får kolesterol til at falde. Dog om nøjagtig hvornår ændringen af behandling er foretaget, foreligger der ingen offentlig tilgængelige informationer om, men et kvalificeret gæt kan være, at Hillary Clinton blev sat i behandling med Armour Thyroid af familiens egen læge, den helhedsmedicin praktiserende dr. Mark Hyman MD.
Jeg gætter videre, at behandlingen med Armour Thyroid blev så overvældende succesfuld at også Hillary Clintons ansvarlig skolemedicinske blodprop-læge dr. Lisa Bardack måtte overgive sig, hvilket klart fremgår af lægens senere rosende udtalelse i medier om Hillary Clinton's helbred, i anledning af hendes kandidatur til præsidentembedet i 2016.
Hvad ikke mange ved, på vores breddegrader, er at for ti år siden, på deres 30. bryllupsdag, Hillary Clinton hyrede dr. Mark Hyman oprindeligt til at hjælpe sin mand efter en firedobbelt bypass operation, Bill Clinton gennemgik i 2004. Siden blev dr. Hyman Clinton parrets nære ven og rådgiver i helbredsanliggender.
I sin bog "UltraMetabolism" skrev dr. Mark Hyman følgende:
"Da jeg læste medicin, mente jeg, at diagnosticering og behandling af lav skjoldbruskkirtelfunktion var simpel og lige ud ad landevejen. En patient kommer med de klassiske symptomer: træt, kold, opsvulmet, overvægtig, tør hud, bløde negle, hårtab, forstoppelse, muskelkramper, dårlig hukommelse og depression. Patientens blodtest for thyreoideahormon er unormale. Jeg giver patienten standardbehandlingen for skjoldbruskkirtellidelser, det inaktive thyreoideahormon, som kaldes T4. Jeg har løst problemet, og patienten går glad hjem. Jeg tog fejl.
Efter tyve års lægepraksis mener jeg nu, at diagnosticering og behandling af skjoldbruskkirtellidelser er noget af det mest komplicerede og vanskelige, jeg foretager mig som læge - og når det lykkes, er det den af forskellige behandlinger, jeg foreskriver, der har den mest gennemgribende virkning på patientens generelle helbred, vægt og stofskifte."
Jeg kunne ikke være mere enig, men jeg forstår ikke hvorfor Hillary Clinton's behandling ikke blev ændret til Armour Thyroid langt tidligere, siden dr. Mark Hyman allerede siden 2004 var til rådighed for Clinton familien. Medmindre hun, som så mange andre, enten var for syg til at kunne overskue sit eget helbred, eller stolede blindt på de læger hun oprindeligt var i behandling hos. Kun guderne ved, hvor meget godt liv måtte hun undvære gennem så mange år fordi hun kom så sent i behandling med Armour Thyroid...
Det er så den korte version. Mere info og flere links i de efterfølgende indlæg.
Kilder til dette indlæg:
Hillary Clinton's Blood Clot Could Have Been Life Threatening Threatening
Dr. Mark Hyman: Advising the Clintons on Their Health
Bill and Hillary Clinton go woo with Dr. Mark Hyman and “functional medicine” (En skolemedicinsk læges surt opstød over at Clinton's er gode venner med dr. Mark Hyman)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker