Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post

Nordmenn er Europas mest naive befolkning

Jørgen Skavlan, lege: - Nordmenn er Europas mest naive befolkning

- Nordmenn er Europas mest naive befolkning, sier lege Jørgen Skavlan. Han ble kåret til Årets
almennlege 2010. Denne filmen er del av kampanjen Ingen liker å bli lurt! og er produsert på
vegne av Human-Etisk Forbund.
Dr. Skavlan får her hjælp af den berømte canadisk-amerikansk tryllekunstner, forfatter og skeptiker... James Randi, inviteret af Human-Etisk Forbund. Hans kommentarer gældende specifikt Norge og nordmænd starter ca. 6 minutter inde i videoen.

– Jeg er veldig takknemlig for å ha blitt invitert av Human-Etisk Forbund til å gjeste Norge, og se
situasjonen med egne øyne. Jeg har hørt fra flere mennesker som er bekymret over hva som skjer
i Norge og resten av Skandinavia. Det var en gang jeg trodde at Norge var et av de mer rasjonelle
landene når det kom til å tro på overnaturlige evner og annet lurendreieri. Det ser derimot ut som
om det er noen mennesker som er bestemte på å ta landet tilbake til middelalderen. La oss motstå
den revisjonen, sier James Randi.

James Randi ble invitert er av Human-Etisk Forbund i forbindelse med aksjonen ”Ingen liker å bli lurt”
som forbundet lanserte i mars.
(2011)