Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
01-07-15, 07:57 #4
Sv: Is Google Making Us Dangerous?
Jeg fant igjen artikkelen. Innslaget er http://www.aftenposten.no/100Sport/s...e-558414_1.snd
Her går det langt i å hevdes at man ikke bør ha meninger eller gi tips om man ikke har (lang) uttdanning innen emnet.
Jeg synes det er å gå altfor langt - å frata lekfolk meningers rett. Sålenge de som skriver ikke utgir seg for å være noe annet enn lekfolk så ligger verifiseringsansvaret på den som velger å følge de råd som blir gitt.
For ikke å snakke om at jeg ser at ekspertene er redde for "konkurranse". De selger som regel timer selv.
Vi vet i dag at det tar rundt 40 år før ny forskning blir satt ut i praksis. I mellomtiden undervises gamle dogmer på utdanningsinstitusjonene. Vi trenger at man våger å lytte bredt - at man tør. Men det er ikke risikofritt.
Poenget mitt er at dessverre så gir sannsynligvis jodfanatikerne "råd" i like god mening som vi gjør her. Og selv om man aldri så mye skulle ønske at all informasjon man finner er korrekt - så vil den ikke være det. Enten man leser tester, blogger eller aviser. Det eneste man kan gjøre for å imøtegå det man mener er feil er å komme med overbevisende dokumentasjon. Og det er til syvende og sist den som ønsker å følge det ene eller andre rådet som må ta ansvaret for sine avgjørelser ... Det er uansett den personen som må ta støyten også.
Sorry, dette ble usammenhengende og kjapt...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker