Sitat Opprinnelig skrevet av Solsikke Vis post
Var i dag og tok blodprøver, så er spent på om de bekrefter mine mistanker, eller om jeg "bare" er stresset pga høyt aktivitetsnivå fysisk og mentalt. ;)
Skal lese mer, men ville bare legge til at jeg fikk beskjed om litt overraskende blodprøver i dag:
TSH -> 0,01
Fritt T4 -> 27,3

Konklusjon til legen: jeg er overmedisinert, og skal redusere dosen med levaxin...

Andre tanker her inne?
Du har ikke skrevet noget om din medicindose, men hvis det virkelig er overdose, så tyder disse tal på at dosen er i omegnen af 200-250 mcg Levaxin om dagen.

Er du derimod doseret med under 100 eller op til ca. 125 mcg hver dag, da må årsagen til disse tal være en anden. Der mange forskellige mulige medicinske tilstande, der hver kan resultere disse tal, men det lyder ikke som at din læge gider reflektere over det, endsige få fingeren ud og forsøge at finde ud af det for dig.

Egentlig ved jeg ikke, hvilken nytte du overhovedet kan have af sådan en doven læge, men jeg er godt klar over....

Jeg kjenner at jeg sliter med å lese engelsk - hodet klarer liksom ikke å henge med. Og så gir jeg opp. Jeg orker ikke å prøve å sette meg inn i det... Men tusen takk for linker og informasjon! Jeg skal lese en dag!
... at du ikke orker at stille krav. Jeg kender så udmærket til, hvordan det føles. Havde det på nøjagtig samme måde for 10-15 år siden, og den dag i dag aner jeg ikke, hvordan det lykkedes mig at bryde igennem, og overleve. "Mirakel" er nok det rette ord...

Problemet er, at forummet her kan kun støtte og "klæde på" til netop selv at stille krav til lægerne, på et oplyst grundlag, så jeg vil foreslå at du allierer dig men en loyal pårørende som kan huske for dig, og selv kan tænke over, hvad lægen siger (eller ikke siger). Og som kan overskue tingene og stille krav på dine vegne.

Når man først begynder at udvikle hypothyreose-relaterede kognitive problemer, går de ikke væk af sig selv, og den eneste vej ud kan efterfølgende blive, at en pårørende (eller anden bisidder) stiller sig mellem lægerne og dig, og handler på dine vegne.

Krydser fingre for dig.