Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Tilbake igjen...
Threaded View
-
22-06-15, 19:41 #2
Sv: Tilbake igjen...
Stress kan påvirke stoffskiftet direkte ... og stress kan påvirke mage-tarm-flora... som står for (rett meg om jeg tar feil) 20 eller 40% av omdanningen fra fT4 til fT3. Så ja, som stoffskiftepasient, og spesielt pasient på levaxinbehandling er man sårbar for stress.
Videre vil antakelig også behovet for hormoner kunne variere litt. Det burde i teorien en kropp med god omdanning kunne håndtere. Men ingen av oss er like, så det er greit å ha med i bakhodet.
Mye stress -> mye jobb -> lite sol --> lite d-vitaminer? Det er iallfall ikke bra. De trengs. Dessuten vi stress øke behovet for en del mineraler, spesielt magnesium, som også er viktig for mange andre prosesser.
Nå har jeg skrapet i overflaten og kanskje gitt deg litt å tenke på og se etter mer info om... ? Lykke til.
Ja, og Anisa vet mye om hormonenes samspill ifm graviditet. Mange stoffskiftesyke får en oppsving av progesteronøkning, og det kan vel være bortfallet av sånt du også kjenner...?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Tilbake igjen :) hjelp til prøvesvar
Av wonki i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 26-04-13, 14:34 -
Jeg er vist tilbake igjen...
Av kamp i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 31-01-12, 18:37 -
Tilbake på forumet dessverre:( Nå er det synsforstyrrelser jeg må spørre om igjen
Av gutt_81 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 8Siste melding: 28-12-10, 21:42 -
tilbake fra legen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 19-06-06, 12:33 -
tilbake igjen
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-10-05, 23:17

Svar med sitat
Bokmerker