Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Tilbake igjen...
Threaded View
-
22-06-15, 18:05 #1
Tilbake igjen...
Jeg er tilbake etter flere års "tørke".
Tar en kort oppsummering...
Jeg fikk diagnose i 2009, og hoppet opp og ned i doser og form i flere år. Jobbet max 50% som sykepleier, og var periodevis sykmeldt. November 2011 ble jeg langtidssykmeldt, og 2012 ble året det var så bratt igjen (sist var 2009). Men med bryllup (juni) og langveis-flytting i samme år, så blir det jo krøll. Jeg ble i tillegg gravid (ønsket) i august, og 1. oktober overtok vi hus 85 mil unna der vi bodde. Jeg flyttet med våre to gutter fra før og integrerte oss og fikk oss installert, mens mannen jobbet på "hjemplassen" i 2 1/2 mnd før han fikk jobb her vi bor nå! Men i oktober "friskmeldte jeg meg til arbeidsformidling", som det heter, og gikk over på dagpenger. Søkte jobber en periode, men det ble ikke noe. Det var en tøff høst og vår med et stoffskifte som var helt på tur pga svangerskap. Fikk ei jente i mai 2013, og 3-4 mnd etter jeg fikk henne, var tydeligvis dosen plutselig korrekt (Levaxin). Jeg har hatt det godt og hatt masse energi, og følt meg som "meg" igjen. Til nå...
Siste ukene (egentlig litt usikker når det begynte) har jeg kjent på økende symptomer. Og jeg har jobbet rundt 80% siden nyttår = mer enn jeg har gjort noen gang siden eldstemann ble født. Spørsmålet mitt er: har flere her kjent på endring i stoffskiftet pga jobb/stress? Det skal sies at mannen er mye hjemmefra - han jobber ca 50 min unna, og er daglig leder på et stort aktivitetssenter = mye ansvar, og også telefoner/eposter når han er hjemme. Så mesteparten av hus/hjem/unger/lekser/aktiviteter osv faller på meg... i tillegg til da ca 80% jobb. Er det vanlig at stoffskiftet kan forverres over tid sånn?
Var i dag og tok blodprøver, så er spent på om de bekrefter mine mistanker, eller om jeg "bare" er stresset pga høyt aktivitetsnivå fysisk og mentalt. ;)
Lignende tråder
-
Tilbake igjen :) hjelp til prøvesvar
Av wonki i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 26-04-13, 14:34 -
Jeg er vist tilbake igjen...
Av kamp i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 31-01-12, 18:37 -
Tilbake på forumet dessverre:( Nå er det synsforstyrrelser jeg må spørre om igjen
Av gutt_81 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 8Siste melding: 28-12-10, 21:42 -
tilbake fra legen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 19-06-06, 12:33 -
tilbake igjen
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-10-05, 23:17

Svar med sitat
Bokmerker