Viser søkeresultater 1 til 10 av 241
Threaded View
-
25-04-15, 13:34 #36
Sv: Postpartum thyreoditt desember 2006, nå på vei mot hypo
Jo, det gjorde jeg. Men jeg græd ikke.
I stedet blev jeg vred, vredere og vredest... på dine vegne, og mine, og alle andres, der har været gennem lignende.
Du har fortjent så meget RESPEKT, for at have klaret at vedblive et menneske (på disse betingelser), at der ikke findes rette ord i sproget, til at udtrykke denne respekt. Håber bare at hvis du endnu ikke er klar over det, bliver du det snarest! Det har du fandeme fortjent!
Jeg vil foreslå dig at finde læsestof med nøgleord som "kognitiv atferdsterapi", eller "atferdstrening" og "betinget refleks" osv. Efter alle de mange år du måtte leve med alle disse udsving i helbredet, ledsaget af følelser af hjælpeløshed, håbløshed eller modløshed... havde der været mange rigelige anledninger til at udvikle en hel række af "betingede reflekser" dvs. reaktionsmønstre der sker "automatisk" når de udløses ved gentagelser af bestemte oplevelse eller bestemte følelser. Sådan en følelse af frygt eller ængstelse for tilbagefald, sagtens kan være udløst af en (efterhånden) ubevidst "betinget refleks" ved genkendelse af forskellige "tegn" man forbinder med sin sygdom, så man reagerer "automatisk" med ængstelse på ting man før eller altid har frygtet...
Alt hvad er baseret på "betingede reflekser" kan "afbetinges" gennem en autogen træning, og du skal vide, at jeg selv måtte (i løbet af de 37 år "min" hypothyreose har varet) med jævne mellemrum af-betinge mange af mine egne tilvante, belastende reaktionsmønstre, og ved derfor hvor stor en lettelse det kan blive i hverdagen, at slippe af med dem. Hvor belastende en overdimensioneret agtpågivenhed kan blive, ved kun dem, der er sluppet af med den. Jeg er en af dem, og kan derfor trygt anbefale både selvlæring og oplæring i autogen adfærds-træning, for af-betingning af løbsk agtpågivenhed....• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12

Svar med sitat

Bokmerker