Viser søkeresultater 1 til 10 av 44
Threaded View
-
02-04-15, 18:15 #10
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte for 9 uker siden, men har slitt med symptomer i 12 år
100-125µg levaxin - da må du sannsynligvis ha 120-150mg armour. Eller mer om du sliter med å ta den opp.
Jeg vil anbefale deg å dosen på kvelden. Naturlig hormon er proteinbundet så om du får nok/passe bør det holde hele dagen og gi deg en normal trøtthet på kvelden. Men det kan ta tid.
Du må uansett forberede deg på kamp med legen din dersom han styrer etter TSH. De fleste av oss på naturlige hormoner må ha TSH ned mot, eller inn i, ikke målbart område. Det som er viktig er at fT3 måles og holdes i høyt-normalt område. fT4 er ikke så viktig når man har en medisin som inneholder fT3, men det er greit om den holdes i bunn-normalt område.
Selv hadde jeg 125µg levaxin og bruker nå 125mg Erfa + 25µg levaxin 2 av 3 dager, men har hatt høyere dose i vinter. Jeg tar min medisin etter tannpussen.
PS - det kan lønne seg å tygge armour. Den er bundet med noe sivelse/stearat/cellulose og for å løse opp dette hjelper tygging og spyttensymer.
PPS - godt å lese at kostholdet har hjulpet deg så mye. Jeg har gjort noe liknende, men ikke så radikalt og er nå sånn litt tilbakefallen. Men 100% glutenfri og bruker kun laktosefri melk når jeg skal ha større mengder. Økologisk, upasturisert hjalp ikke meg, dessverre.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Av Herdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 265Siste melding: 23-11-10, 12:35 -
Jeg ble operert for tre uker siden.
Av ANNEM i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 26-03-10, 16:14 -
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000
Av Siriusen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 67Siste melding: 03-02-10, 17:28 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker