Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
26-02-15, 09:01 #5
Sv: Diagnostisert med lavt stoffskifte. Anti-TPO utenfor referanseområdet.
Tenkte å komme med en liten oppdatering

Jeg ble dosert opp til 75ug i slutten av november. Ved doseøkning opplevde jeg kraftig hodepine og slapphet i 3 dager, deretter følte jeg en bedring og jeg stabiliserte meg på et bedre nivå(men langt fra bra). Tok nye prøver etter 4 uker, TSH var 0.6. Fortsatte på samme dose. Noen uker etter dette igjen ble TSH målt til 1.5, og dosen ble justert til 87,5 ug som jeg nå tar.Ved denne doseøkningen opplevde jeg det samme som ved forrige doseøkning(uttalt hodepine), men følte at den ekstra slappheten som kom satt lenger i kroppen(ca 2 uker). Nå føler jeg meg mer stabil og enda et hakk opp i formen. Langt fra bra, men tydelig at Levaxin fungerer på meg. For meg virker det som om å trappe opp sakte er det som må til, spesielt siden jeg opplever en del forsterkede symptomer ved doseøkning. Legen mener også en sakte opptrapping er det riktige å gjøre. I utgangspunktet nå er målet nå først å finne dosen som gir stabil TSH under 1 og se hvordan jeg føler meg da.
Så alt i alt er jeg mye bedre, men det er bare å være tålmodig for dette tar tid! Det jeg også synes er interessant er at jeg føler jeg kommer et trappetrinn opp i form for hver gang jeg justerer dosen opp. For min del merker jeg det best på muskelsmerter og stivhet i kroppen siden dette er de mest plagsomme symptomene. 'Skrustikka' jeg føler i kroppen slipper sakte opp.
Legen jeg går til for stoffskiftet er privat. Virker dyktig, det var her jeg fant ut at det var stoffskifteproblematikk når jeg ikke fikk hjelp hos fastlege. Fastlegen har dessverre ikke kunnskapen som må til for min del, men setter seg ikke på bakbeina heller.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Diagnostisert med lavt stoffskifte i november 2011
Av Elvire i forumet PresentasjonerSvar: 10Siste melding: 19-05-14, 17:27 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16