Har smurt i 4 dager, og lurer virkelig på om jeg merker positiv forskjell! Jeg tør egentlig ikke tro det selv, siden det er så tidlig. Har legetime i morgen, og da får jeg vite svaret på blodprøvene. Hormonpanel i spytt kunne kanskje vært sikrere, men det kan jeg tenke på til en annen gang...
I går (med barna på overnatting hos besteforeldre) tok jeg på arbeidsbukse, hørselvern og hansker og satte på arbeidslys fordi det ble mørkt... Jeg gikk rett og slett ut for å snekre plantekasser - noe jeg har planlagt noen uker, med tanke på å få de ferdige før hagesesongen starter. Mannen trodde ikke jeg skulle få gjort så mye som jeg rakk i går kveld (ble ikke helt ferdig)! Jeg ble vanvittig stiv og støl i baken (i mangel på god arbeidsstilling), men verken stivheten eller gårsdagens fysiske superutskeielse (som fire år tilbake ikke ville vært noe unaturlig for min del) har ikke ført til noe negativt overhodet. Som sagt - det er for tidlig å si om kremen virker. Jeg har hatt veldig svingende form de siste årene (spesielt siste to-tre år), men akkurat nå føles det bare godt, ikke "hyper-godt" som før. Jeg var forresten omtrent slik i fjor før sommeren, da jeg hadde starta opp på jodtilskudd - men så ble jeg dårligere utover. Det var sannsynligvis fordi Levaxinet ble omdannet til rT3 og bremsen ble satt på. Det ble bedre med Erfa.

Hva om alle mine plager bunner i progesteronmangel/østrogendominans?
(Men, på en annen side, så har jeg også tidligere vært inne på mulige årsaker, uten at det har vært noen reell underliggende årsak)