Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
08-02-15, 09:52 #5
Sv: Det totale behovet for jod
Da jeg fortsat er meget optaget af, hvor meget jod der er behov for samt mekanismen i forhold til (forhøjet) antistoffer ved indtagelse af jod, er her lidt mere af det, jeg har fundet.
I dette indlæg skrev jeg følgende:
Det har jeg fundet en omtale af i denne artikel: http://www.optimox.com/pics/Iodine/IOD-22/IOD_22.htm, hvor Guy E. Abraham, MD skriver følgende:
Og for min egen forståelses skyld har jeg forsøgt at oversætte det til dansk:We have previously proposed a mechanism for the oxidative damage caused by low levels of iodide combined with antithyroid drugs. Inadequate iodide supply to the thyroid gland, aggravated by goitrogens, activates the thyroid peroxydase (TPO) system through elevated TSH, low levels of iodinated lipids, and high cytosolic free calcium, resulting in excess production of H2O2. The excess H2O2 production is evidenced by the fact that antioxidants used in Bagchi’s experiments did not interfere with the oxidation and organification of iodide and therefore neutralized only the excess oxidant. This H2O2 production is above normal due to a deficient feedback system, caused by high cytosolic calcium due to magnesium deficiency and low levels of iodinated lipids which requires for their synthesis iodide levels two orders of magnitude greater than the RDA for iodine.
Den sidste del af denne sætning giver ikke rigtig mening - andet end at niveauet af iodide skal være større end RDA - tænker jegVi har tidligere foreslået en mekanisme for oxidative skader forårsaget af lave niveauer af iodide kombineret med antithyroid lægemidler. En levering af utilstrækkelig iodide til skjoldbruskkirtlen, der forværres af goitrogener, aktiverer skjoldbruskkirtlen peroxidase (TPO) systemet gennem forhøjet TSH, lave niveauer af ioderede lipider, og høj [B] cytosolisk frit calcium [/ B], hvilket resulterer i overskydende produktion af H2O2. Den overskydende H2O2 produktion fremgår af det faktum, at antioxidanter, der anvendes i Bagchi eksperimenter ikke blande sig i oxidation og organificeringen af iodide og derfor neutraliseres kun den overskydende oxidant. Dette H2O2 produktion er over normal på grund af et mangelfuldt feedback-system, forårsaget af højt cytosolisk calcium på grund af magnesiummangel og lave niveauer af ioderede lipider som kræves for deres syntese af iodide niveauer "to størrelsesordener" større end ADT for jod.
Da dette område ligger meget uden for min hverdag, så kan jeg lige nu ikke forklare det med "cytosolisk frit calcium". Men jeg har set sammenhængen til magnesiummangel omtalt her inde før, så jeg konkludere lige nu, at det kan være forholdet mellem calsium og magnesium, der kan være skævt med for meget calsium.
Med hensyn til det totale behov for jod, så skriver han i samme artikel følgende:
In vitro studies with purified fractions of calf thyroid glands by De Groot, et al,15 gave compelling evidence that iodide at 10-5 molar confers protection to TPO against oxidative damage. To achieve peripheral levels of 10-5 molar iodide, a human adult needs a daily amount of 50-100 mg.50 - 100 mg...In vitro-undersøgelser med oprensede fraktioner af kalv skjoldbruskkirtel ved De Groot et al, gav overbevisende beviser for, at iodidE på 10-5 molær giver beskyttelse til TPO mod oxidative skader. For at opnå perifere niveauer af 10-5 molær iodidE, HAR et voksent menneske brug for en daglig mængde på 50-100 mg.
Det svarer rigtig godt til, hvad jeg har læst i forskellige tråde i en Iodine-gruppe (Stephanie Buist) på facebook. Der var en kvinde, der havde det rigtig skidt på 25 mg jod med alle mulige grimme detoxsymptomer, som tog springet til 100 mg og fik det fantastisk. Hun er nu på vist nok 150 - 200 mg om dagen.
De øvrige kvinder og mænd, der rapporterer om resultater med den mængde jod, har også forbløffende resultater.
Nå, jeg står stadig på starten af det og kan ikke rigtig finde ud af at komme i gang. Der er så meget i det, jeg læser, der skriger til mig, at det er vigtigt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have en jodkyndig behandler/læge ved min side, men det findes vist ikke her i DK.
Tina
Lignende tråder
-
Kan B12-injeksjoner minske behovet for tyroxin?
Av baremei i forumet B-vitaminerSvar: 5Siste melding: 16-11-10, 22:06 -
Kan B12-injeksjoner minske behovet for tyroxin?
Av baremei i forumet VitaminerSvar: 5Siste melding: 16-11-10, 22:06

Svar med sitat

Bokmerker