Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
30-01-15, 19:40 #3
Sv: Tenketråd om progesteron og østrogener
Det er svært at afgøre, hvad er "virkning" og hvad er "indbildning", men for mit vedkommende skete det at efter at jeg smørrede Estriol-cremen (efter at have smørret med progesteron-creme på den modsatte side af kroppen), mærkede jeg straks en tydelig "lettelse", som om at en eller anden "træghed" var lettet. Jeg var ikke engang klar over at der var denne "træghed" før jeg bemærkede dens fravær... Så jo, hvis det er progesteron som er nøglen til din PMS, kan du sagtens opleve at symptomerne hurtigt mildnes, men det mest effektive er nok at følge cyklus....
Alting afhænger også af, hvordan dit binyre-status er, idet i tilfælde af at der for lidt gang i cortisol, sker det at i cortisol-underskuds-situation "stjæler" binyrerne det progesteron der ellers befinder sig i kønskirtlerne, for at omdanne det til det kortisol, som aktuelt mangler, og på denne måde (og med samme årsag) står man lige pludselig med progesteron-mangel lokaliseret til anden/andre kirtler end den kirtel der ellers primært genererer PMS-reaktion....
Under alle omstændigheder - god idè, Bellis.
Både for ældre i/efter overgangsalderen, og ellers for yngre med symptomer på PMS og/eller østrogen-overload (dominans) pga. utilstrækkeligt progesteron, og det er i det sidste tilfælde hvor estriol-cremen i tillæg til progesteron-cremen, virkelig gør nytte... Det er grunden til at cremen findes også som en kombination af disse to hormoner.
(Estriol er 100% cancer-safe)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Progesteron krem
Av janis i forumet ProgesteronSvar: 3Siste melding: 09-11-11, 17:51 -
Progesteron krem
Av janis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 09-11-11, 17:51 -
Ekstremt lave østrogener og kæmpe hårtab.
Av Annie i forumet Andre hormonerSvar: 28Siste melding: 03-02-10, 12:23 -
Progesteron
Av Marianne i forumet ProgesteronSvar: 0Siste melding: 03-08-06, 22:10

Svar med sitat

Bokmerker