Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Threaded View
-
11-11-14, 07:28 #11
Sv: Desperat mann på let etter hjelp!
Sikke noget skidt... BerKath.

Særlig i kontrast til før, kunne det sagtens føles som en bedring, da du fandt kombinationen af 5-htp og Sinemet. Alligevel skriver du "har til nå "klart" meg i jobb og sosiale sammenhenger på nød og neppe". Med nød og næppe er ikke godt nok såfremt den underliggende ukendte årsag til dine helseproblemer, fortsætter og måske endda speeder op.
Jeg har læst hele tråden flere gange siden i går, og må sige at mine tanker er begyndt at vandre bort fra thyreoidea-sammenhæng som udgangspunkt for en eller enden form for hypotese om hvad det er som plager dig, og har gjort det så længe.
I hvert fald begynder alle dine beskrivelser minde mig uhyggeligt meget om noget jeg læste engang i en bog. Anatomy of an Illness As Perceived by the Patient Reflections on Healing og Regeneration af Norman Cousins. Han var en amerikansk politisk journalist, forfatter, professor og fredsaktivist. En redelig, nøgtern person med begge ben plantet på jorden, dog ikke mere end at også var et frit menneske, om nødvendigt tænkende ud af boksen... Han beskrev forløbet af sin egen sygdom, han blev ramt pludselig og det kun var nærmest et mirakel, at han overhovedet har fået en diagnose. Under en af hans mange rejser, blev han i et lufthavn ramt af udblæsning fra et jetfly, og blev forgiftet med bly.
Hans beretning og beskrivelse af forløbet inden en ualmindelig smart læge fandt på at undersøge ham for forgiftning med tungmetaller eller andre miljøgifte - minder uhyggeligt om dine beskrivelser. Og så er det at jeg tænker... noget sker akut, andet sker snigende. Nogle er resistente mens andre reagerer voldsomt... Og det vigtigste her er, at næsten alle former for forgiftninger med tungmetaller eller andre miljøgifte, i de indledende faser er næsten ens i forløbet med en hel liste af nøjagtig samme symptomer, ikke mindst de neurologiske og hudforandringer.
Efterhånden som tilstanden går kronisk, uden at forgiftningen opdages.... går kroppen bersærk, afhængig af den oprindelige trigger, på hver sin måde - særlig neurologisk og immunologisk. De mest uforudsigelige plager, og nye gådefulde symptomer slutter sig til, lige til hele situationen, medicinsk begynder at være mere og mere grotesk. Ikke mindst fordi de medicinske specialer indenfor Miljømedicin er så underbemandet, at der er virkelig langt mellem miljømedicinske speciallæger, der burde kunne genkende en miljømæssig forgiftning når de ser een.
DSOM er forkortelse af Dansk Selskab for Orthomolekylær Medicin stiftet af medicinske læger for flere år siden. På DSOMs hjemmeside findes kompendiet til forelæsningen "Tungmetaller og neurologisk sygdom" afholdt af Hanne Koplev i 2010. Hanne Koplev blev selv ramt af Parkinsons pga. amalgamforgiftning (så vidt jeg husker) og (igen så vidt jeg husker) kan hun takke sig selv for både diagnosen og efterfølgende behandling. Hun var dyrlæge og derfor vant til at researche medicinsk forskning, så det var lykkedes hende til sidst at opklare årsagerne til hendes sygdom.
Prøv at nærlæse hendes gennemgang af "Tungmetaller og neurologisk sygdom", og se om du kan nikke genkendende til noget af det hun skriver. Prøv også at google environmental neurological disorders og kast et blik på artiklen Neurodegenerative Diseases: An Overview of Environmental Risk Factors... Jeg tror virkelig at tiden er inde til, at du begynder at se ud over den "normale", klassiske medicin, fordi dit helseproblem kræver mere end den kan tilbyde, tror jeg helt bestemt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jeg er ved at være desperat.
Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 08-08-10, 10:49 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 26-04-10, 14:08 -
Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 26Siste melding: 14-03-10, 12:28 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 3Siste melding: 06-03-10, 23:19 -
Mann på 22 år med høyt stoffskifte.
Av aesthetics i forumet Høyt stoffskifte hos mennSvar: 16Siste melding: 23-02-10, 18:35

Svar med sitat

Bokmerker