Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Noen som har tips??
Threaded View
-
01-09-14, 11:51 #1
Noen som har tips??
Hei
Vet ikke om jeg får dette riktig til for tidligere når jeg har postet noe i forumene kommer alle mine tidligere innlegg også...er ikke helt god på dette forumgreiene helt ennå
Men jeg trenger noen tips og råd.
Har vært lav siden radiojodbehandling i 2011 og gikk 2 år uten medisiner fordi legene mente jeg var ok fordi prøvene mine lå rett over grensen (idioti!!) Men fikk starte opp på medisiner i oktober 2013, altså snart et helt år siden. Jeg har økt svæææææært sakte da legen mente dette var det beste å gjøre. Skikkelig prøve for tålmodigheten. Formen har vært helt elendig, tilnærmet å omtrent ikke ha et liv alle tre årene. MYE sofasliting og noen få gode uker med ca 15% kapasitet av det jeg tidligere hadde før jeg ble syk. Jeg nærmer meg bedre prøvesvar.
Mine siste 3 prøver har vært som følger:
Juni: TSH: 1,02, T4: 25 (her følte jeg med litt høy etter å ha økt dosen litt mye for å prøve å se om det kunne bedre seg, og hoppet derfor ned to doser)
Juli: TSH: 1,24, T4: 24 (ble endig om å holde den samme dosen da dette for føste gang var ok prøver)
August: TSH: 1,83, T4: 22 (økte en dose opp)
Jeg vet jeg er i en fase hvor det fortsatt er pirk med å finne riktig dose, men jeg klarer bare ikke forstå at formen skal være så sinnsykt elendig. På en god dag kan jeg kanskje klare å lage middag ELLER (aldri OG) vaske en maskin klær, men på de dårlige dagene som det er flest av er det kun sofa som gjelder.
Jeg har testet cortisol og binyrene og alt kom fint ut der. Legen har tatt en hel haug med blodprøver og jeg mangler ingenting vitaminer, jern etc. Tar i tillegg en multivitamin hver dag samt tran. Prøver å holde meg borte fra mat med mye goitrogener i, drikker ikke kaffe, spiser aldri søtsaker/kake etc. Tar medisinen min hver morgen fastende og venter 30-45 min med å spise. Føler jeg følger alle råd og regler men ingenting hjelper.
Er det noen som har tips/råd andre ting jeg kan prøver ut? Legen min har jeg et godt forhold til og han hører på meg, men som mange andre leger i dette landet er de ikke noen eksperter akkurat og det føles ofte som om man er sin egen lege. Tenkte bare jeg kunne høre om det er noe jeg burde tenke på/sjekke opp ol. Føler jeg går glipp av barna mine sin oppvekst når alt man klarer er å ligge på sofaen.
Lignende tråder
-
Ny og trenger noen tips til legetime imorgen
Av izzie i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 7Siste melding: 26-04-10, 10:06 -
Mine resultater på blodprøver... Noen tips? :)
Av MaudAngelica i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 22-05-09, 11:12 -
Vil bytte fastlege i Oslo - noen tips??
Av Nettverk i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 10-10-07, 19:43 -
Noen tips om Kosthold
Av i forumet Helbred og kostholdSvar: 5Siste melding: 08-09-07, 01:00 -
Noen tips? Skal til legen og snakke om det
Av Snegle i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 06-06-06, 21:13

Svar med sitat
Bokmerker