Jeg startet med Levaksin i 2008 og gikk over til Armour i 2013.
Siden jeg har en hel haug med sykdommer, flere auto-immune, så TROR jeg at anti-TPO gjenspeiler sykdomsaktivitet i kroppen, ikke bare fra Hashimoto.

Flere leger sier at stoffskifteprøvene er normale selv om TSH ligger over referanseområdet og nekter derfor pasientene medisiner. Hos meg var alle prøver så gale at det var liksom aldri tvil om medisinering. Minsten min ble nektet medisinering lenge siden det var "bare" TSH som var utenfor referanseområdet, men han fikk til slutt medisinering, mye på grunn av meg og arv av gener. Han opplevde en nesten mirakuløs forbedring av ME-symptomene da han fikk medisinering og i tillegg fikk opp d-vitamin nivået.
Min mor har anti-TPO nokså likt deg, 241, men de andre prøvene er "normale" så hun nektes medisinering trass i at hun har utviklet struma med flere knuter. Siden hun er sta og tror på legenes ufeilbarlighet, vil hun IKKE kreve medisinering "for legene vet jo best".

Det blir spennende å se hvilke resultater din FT3, FT4 og din TSH viser når du får prøvesvarene. Er ikke stoffskifteprøvene tatt om morgenen (helst klokken åtte) vil de si veldig lite, uheldigvis. Med lavt stoffskifte får man veldig ofte også lav B12, lav ferritin og lav d-vitamin. Alle disse gir mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte/ME og vil forsterke symptomene i en allerede syk kropp.

Min nestyngste sønn fikk hos dr.Øverbye vite at han har en Hashimoto under utvikling fordi anti-TPO stiger (er fremdeles innenfor rereranseområdet), TSH ligger i øvre område (men innenfor) referanseområdet og FT3 og FT4 er lave (men innenfor referanseområdet). Han har nå tatt en hel haug tilleggsprøver (slik som kortisol i spytt, jod i døgnurin, etc) + målt basantemperaturen hver dag før han står opp i tre uker og skal ha telefontime hos dr. Øverbye i juni når svarene foreligger og forhåpentligvis får han starte på medisinering da, selv og statlige leger sier at "alle stoffskifteprøver er normale"