Pingvinen: Jeg kjenner meg godt igjen i hvordan du beskriver tilstanden til sønnen din... Han er heldig som har deg som kan gå i bresjen for seg og som har lang erfaring med lavt stoffskifte! Håper han kommer seg videre!
Du hadde jo også noen helt ville anti-tpo verdier tidligere! Sånn jeg føler meg med nivå på 215(0-35) så må jo du nesten ha vært mer død enn levende.. Enda godt det har sunket! Senket det seg etter at du hadde begynt på medisiner for stoffskiftet?

tinash17: Tusen takk for at du delte erfaringen din! Det er veldig interessant at du sier at du merker på formen din om du har høyere anti-tpo(om jeg forstod deg rett). Det kan stemme med sykdomsforløpet mitt også faktisk. Nå har jeg bare to målinger av anti-tpo, en fra 2006 med 175 og nå i år med 215,. Men jeg har i løpet av disse årene gradvis blitt dårligere. Men jeg synes det er rart at om jeg har hatt Hashimotos i så mange år, at det ikke gir utslag på stoffskifteprøvene...Kan jeg spørre om du går på medisiner som har hjulpet deg? For du hadde nå normale verdier på stoffskiftet...?

smgj: tusen takk til deg også for interessant svar! du skriver at jo lenger man går med dette, jo lenger tid vil det ta før medisinene begynner å virke. Det viser jo virkelig viktigheten av å få gjort noe tidlig! Derfor kjenner jeg at blir så frustrert over at legene "ikke kan gjøre noe", selv om jeg har vært veldig dårlig i 14 år! Hvis den dagen kommer at jeg kanskje kan få medisiner, hvor lang tid vil det ta for dem å virke?!

Jeg har et spørsmål: Er det noen som har prøvd medisiner for lavt stoffskifte, med kun høyt anti-tpo(og med normale stoffskifteprøver)? Hva slags erfaringer har dere gjort dere?

Jo mer jeg leser, jo mer forvirret blir jeg... Én lege sier de og de medisinene er bra å starte med, men en annen sier at det ikke er bra. Og begge argumenterer godt for seg, slik at jeg ende opp med være enige med begge to!
Noen som har noen gode råd for å vite hvordan man skal sile ut i denne jungelen???