Du er klart hypo med en TSH på 5 og symptomer! Jeg selv ble dårlig når min TSH gikk over 2.
De tar feil der oppe.
De nye referansområdene i tyskland har gått ned til 2,12 etter en udersøkelse hvor de brukte ultralyd for å sile vekk folk med hashimotos, noe som er mer nøyaktig enn blodprøver.

Men det er likegyldig for dem der oppe i nord når de ikke tror på at man har symptomer før TSH er blitt 10, eller at man kan ha nytte av levaxin når TSH er 5.
Det at de ikke har helt entydige studier som sier når man skal begynne (det er sant at det ikke fins) betyr ikke at DU ikke har nytte av levaxin.
Det med bevis og medisinske forsøk er et eget kapittel ang. thyroxin, og bevise mest at thyroxin ikke virker bra, for hvis de hadde brukt Armour Thyroid på forsøkspersonene så hadde de rapportert om at de følte seg bedre. (her snakker jeg om et par medisinske forsøk hvor de prøvde thyroxin på subklinisk hypothyreote for å se om de følte seg bedre. De i Tromsø tar disse studiene bokstavelig og har gjort en egen studie hvor de lette med lys og lykte etter menn som hadde en TSh på 3,5-10 som ikke visste at de var hypo og gjorde forsøk på dem med og uten levaxin, og de merket ingen forskjell. De sa det var vnaskelig å finne slike.)
Men dette forsøket ble gjort på menn som ikke hadde symptomer, men DU har symptomer og er kvinne. Dette sære fosøket angår ikke deg.
http://jcem.endojournals.org/cgi/content/full/91/1/145

Du må kanskje gå til thyroideapoliklinikken på Aker. spør baremei hvordan du kommer inn. De har et annet syn på hypothyreose.

Han professoren nordpå snakker vel om myxødemkoma eller noe tett ved.
Noen har foreslått at alle som skal bli endokrinologer burde gå et halvt år minst på neo-mercazole........