Jeg har nå vært hos endokrinolog på UNN, og vet egentlig ikke om jeg skal le eller gråte, for maken til behandling hos lege har jeg aldri vært ute for.

Du hadde nok rett med det med tall og spesialistene der, i alle fall denne, nora ;)
Han her, som til og med var professor, mente at nesten alle allmennleger ikke visste hva de snakket om når det gjaldt stoffskifte og medisinering. (Tre allmennpraktikere har sagt at jeg kanskje burde prøve tyroksin) En ting kunne han si sikkert, og det var at det ikke var noen vits i å gi meg tyroksin. Jeg kom ikke til å utvikle lavt stoffskifte de nærmeste 30 år, og det at alle kvinnene på morssiden i familien min har stoffskifteproblemer fnyste han bare av. Referanseområdet mitt var ingenting å si på, så jeg måtte nok skylde symptomene mine på noe annet. For en type...

Leste at mange andre her har vært utsatt for lignende tilfeller i forhold til de som ser blindt på referanseverdier. Ikke rart man blir usikker og frustrert.

Hva gjør man? Nå vet jeg jo selvfølgelig ikke om plagene mine skyldes stoffskiftet, eller om det er noe annet som ligger bak. Verdiene mine er ikke veldig fremtredende. Hva ville dere gjort? Tror dere at jeg kan ha stoffskifteplager med de prøvene jeg refererte til øverst i innlegget, eller er det ikke så sannsynlig?