Stoffskiftet oppi en separasjon...
Jeg vil si at det har fungert fantastisk bra. Jeg hadde en dose som jeg fungerte greit på før det braket løs, og den har jeg fortsatt med helt fram til at jeg var inne i nytt hus. Det har holdt meg oppe i nærmere 14 dager med 5-timersnetter og lite mat. Etter de 14dagene så kom jeg mer mentalt i water og søvn og mat ble noe bedre. Det har vært en halvannen-to måneder preget av grisetravelhet og mye som kan likne stress, men det har gått veldig bra og stresset har ikke gått på nervene løs sånn som det gjorde før jeg fikk diagnosen. Forskjellen er som å "kun høre negler på tavle" og å "kjenne negler på tavle"...

Prøvemessig er jeg litt overmedisinert, med subprimert TSH og lett forhøyet fT3 - uten at verken jeg eller legen har tenkt å bry oss med det siden andre hormoner nå (endelig) ser ut til å respondere i rett retning (testosteron blant annet). Nå har også fT4 begynt å røre seg oppover og anti-TPO gått ned igjen. Siden jeg etter flytting gikk over fra 135mg erfa + 25µg levaxin annenhver dag til 125mg erfa + 25µg levaxin 2 av 3 dager så har jeg gått mikroskopisk ned i total megde stoffskiftehormoner og blittelitt over i syntetisk retning. Dette er etter siste prøvetaking. Får se hvordan dette går. Det er kun mikroskopiske endringer forutsatt at jeg har regnet rett...

Kostholdet - det har blitt så som så. Jeg har levd mye på ferdigmat, men vi har et par lokale produsenter av kjøttkaker og fiskekaker uten "masse rart" så det har i stor grad blitt mat fra dem. Lite eller ingen melk, men dessverre en del glutenfritt brød med smør og pålegg. Magen ser ut til å sette pris på dette og vekta ligger stabilt 2-3kg unner "pre separasjon". Ikke meg imot.

Så altialt ser livet relativt lyst ut... sånn bortsett fra venninna mi - som har maks 10 år igjen - i beste fall ... sammen med sin 8mnd gamle datter. (Sent oppdaget brystkreft med spredning både til ryggmarg og lever.)