Hei, og velkommen hit!
Er alle disse prøvene tatt om morgenen klokken åtte og uten at du har tatt Levaksin?

Jeg ville anbefalt deg og få sjekket D-vitaminer, Ferritin og B12 da disse har en tendens til og bli alt for lave når man er stoffskiftesyk, og symptomene av for eksempel d-vitamin mangel på mange måter ligner de lavt stoffskifte gir og også forsterker symptomene og også forhindrer kroppen i å bruke stoffskiftemedisinen skikkelig. Jeg ville også få tatt en ny TRAS; man kan ha både høy anti-TPO og høy TRAS, og har man det er ikke TSH til og stole på. Da må man styre medisineringen etter FT3, FT4 og antistoffene.
Du bør også passe på og få tatt FT3 HVER gang du tar stoffskifteprøver, da FT3 er det virksomme hormonet.

En særdeles merkelig måte legen har valgt at du skal kutte ut medisin i åtte uker i stedet for og redusere mengden du tar, spesielt siden du har forhøyet anti-TPO=auto-immunt lavt stoffskifte=Hashimoto.

Noen av oss, meg inkludert, må ha FT4 over referanseområdet når man bruker Levaksin for og føle seg sånn noenlunde. Jeg trivdes best med en FT4 på 27-28, men hadde heller ingen problem om den tippet over 30.
At din FT4 sank helt ned til 1,2 !!!!! etter åtte uker uten medisin viser at legen gjorde et feil valg ved og ta deg av medisin i åtte uker.
Din TSH er høy; når man er optimalt dosert på Levaksin bør TSH ligge rundt 1. TSH sier at kroppen din trenger mer stoffskiftemedisin. Jeg ville ikke, om det var meg, redusert dosen slik din fastlege har sagt, da vil TSH stige enda mer, og din FT4 er ikke så mye forhøyet.

Om du har mulighet til det, ville jeg anbefalt deg og gå til en som virkelig kan stoffskifte. Jeg har selv gått til Dr. Øverbye i Arendal http://www.arendalhelsesenter.no/ og kan varmt anbefale deg og gå dit. Du ringer selv og bestiller tid (trenger ikke henvisning fra lege) men siden dette er privatlege, koster det selvsagt mer enn og gå til fastlegen.