Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
01-02-14, 20:29 #1
Myter om "naturlig thyroid" - løgne, uvidenhed eller... politik?
Jeg hører ikke så meget om, hvad de norske læger nærer af fordomme mod "naturlige" Thyroid-lægemidler.... men jeg ved efterhånden en hel del om, hvad de danske læger argumenterer med, når de afviser de danske patienters bøn om recept på Thyroid.
Jeg krummer tæer... jeg skammer mig og jeg er flov over at skulle bevidne, hvor lidt de danske læger holder sig tilbage, når de udstiller deres egen uvidenhed - eller når de direkte lyver. Jeg ved ikke hvilken af delene det er - løgne eller uvidenhed - som tilskynder danske læger til at opføre sig som løgnhalse eller "idioter", når de spørges om recept på "naturlig Thyroid"?
Ja, på den ene side påstår lægerne at det syntetiske T4 og kroppens "eget" T4 er ens, men når kroppens "eget" T4 indtages i Thyroid-tabletter, da står verden pludselig ikke længere, og advarslerne, løgne og myter bare regner ned over de stakkels patienter, hvis eneste forbrydelse var, at de så gerne ville opnå en bedring, efter at de i årevis tillidsfuldt og loyalt slugte det syntetiske skidt hver eneste dag, uden at få det en skid bedre...
Bonnema & Hegedüs:
Vi vil med denne redegørelse fremhæve nogle væsentlige aspekter af stofskiftebehandling, og ikke mindst hvad man ved om T3-behandling gennem de seneste års forskning indenfor området. Læs hele redegørelsen her (...)
Hvad med ’naturligt stofskiftehormon’?
Der har også været debat om ’naturligt stofskiftehormon’, som er et ekstrakt fra grises skjoldbruskkirtler. Sådanne tabletter sælges under navnet Armour eller Thyroid. Der er ikke noget specielt naturligt ved disse præparater. Faktisk indeholder de en for mennesker unaturlig høj koncentration af T3 i forhold til T4, og vil potentielt medføre et endnu mere ustabilt stofskiftehormon-niveau. Vi vil kraftigt fraråde brug af såkaldt ’naturligt stofskiftehormon’. Det T4-hormon, som findes i de markedsførte præparater Eltroxin og Euthyrox, er kemisk fuldstændigt identisk med skjoldbruskkirtlens eget hormon, og mere naturligt kan det således ikke blive. Tilmed er præparaterne fremstillet under streng farmaceutisk kontrol."
Kilde: DTS - Dansk Thyreoidea Selskab
Herunder følger et udpluk af de øvrige Thyroid-myter, som vores danske læger slet ikke er blege for at tage i deres mund, uanset at de lyder i den grad uprofesionelt - som om disse lægers medicin-diplomer og lægeautorisationer, er trukket ud af en møntautomat?
Eller... rent ud sagt: de regner ikke med at deres patienter kan læse, tænke og ræsonnere. Det rette ord for denne, lægernes foragt for patienternes åndsevner er... arrogance!
De skider på os, og vi finder os i det!
OK! Lad os se, hvad der bliver ytret om Thyroid-lægemidler i de danske lægekonsultationer:
- Det T4-hormon, som findes i Eltroxin og Euthyrox, er kemisk fuldstændigt identisk med skjoldbruskkirtlens eget hormon,
og mere naturligt kan det således ikke blive (iflg. Hegedüs, Bonnema, Nygaard m.fl.) - Thyroid-tabletter er farlige pga. for høj T4/T3 ratio ("for meget" T3)
- Thyroid-tabletter har "for lavt" indhold af T4, og er derfor kun "trygge" i kombination med syntetisk T4
- Thyroid-tabletter medfører knogleskørhed pga. lavt TSH
- Thyroid-tabletter kan medføre hjerteanfald pga. for høj T4/T3 ratio ("for meget" T3)
- Thyroid-tabletter egner sig ikke til ældre patienter fordi ældre patienter SKAL have forhøjet TSH
- Thyroid-tabletter giver højt stofskifte fordi de "undertrykker" TSH så det bliver "for lavt"
- Thyroid-tabletter giver lavt stofskifte fordi de indeholder "for lidt T4
- Thyroid-tabletter kan sidestilles med speed, kokain og heroin
- Thyroid-tabletter giver abstinenser
- Thyroid-tabletter er doping
- Thyroid-tabletter øger risiko for kogalskab
- Thyroid-tabletter er at sætte livet på spil
- Thyroid-tabletter gør patienter syge
- Thyroid-tabletter er dårligere bio-tilgængelige end syntetisk T4
- Thyroid-tabletter er mindre stabile og holdbare end syntetisk T4
- Thyroid-tabletter er mindre ensartet (T4 mængden) end syntetisk T4
- Thyroid-tabletter bliver ofte tilbagekaldt fra markedet pga. "dårlig virkning"
- Thyroid-tabletter er produceret under dårlig farmaceutisk kontrol
- Thyroid-tabletter er urene, altså snavsede. Det kan man jo "sige sig selv, når man ved, hvor snavsede grise er"
- Læger der udskriver recepter på Thyroid-tabletter er kvaksalvere
- ...og så var der noget om, at kroppen skulle angiveligt danne antistoffer mod hormoner i Thyroid-tabletter
- ...flere myter, jeg/vi endnu ikke har hørt?
Det er, hvad jeg personligt har hørt eller læst om, når patienterne beretter om lægernes svar/"argumenter" når patienterne beder om recept på Thyroid-tabletter. Det vil dog ikke undre mig det mindste, hvis denne "liste" i virkeligheden er langt længere og langt værre.
Jeg er så usigeligt TRÆT af at lægge øre til alle disse sindsyge løgne, at jeg i den kommende tid vil starte en tråd for hver et punkt på denne liste, hvor jeg vil grave op og lægge frem kilderne, som hver og en vil modbevise disse diletanters uværdige påstande.
Disse læger er en SKÆNDSEL for de medicinske fag, som vi alle er blevet opdraget til at ære, have tillid til og tro på, hvilket disse latterlige diletanter på det skammeligste udnytter og misbruger, samtidigt med at de dermed også skider i egen rede og fornedrer de selvsamme medicinske fag, de ellers er lønnet for at udøve til patienternes og dermed også til samfundets bedste.
Denne opgave klarer de fandeme heller ikke for godt, siden de har den FRÆKHED at afvise det - til dato - ENESTE effektive lægemiddel der kan bringe de syge tilbage til et tåleligt liv, tilbage til afbrudte uddannelser og tilbage til arbejdsmarkedet - dvs. væk fra en truende fattigdom!
Hvis målet er at bringe de hypothyroide som udgør omtrent 20% af danskere, ind i fattigdom, befinder Dansk Thyreoidea Selskab sig faretruende tæt på... SUCCES!
Det er for omtrent 8 år siden at jeg begyndte skrive om thyreoideasygdom, om TSH og om Armour Thyroid i Danmark på min danske hjemmeside. Samtidigt begyndte jeg også at skrive her på forummet, men i Danmark var jeg gennem flere år alene om "jobbet" med at oplyse danskerne om, at alt er ikke tabt fordi der eksisterer andre lægemidler end de syntetiske. Der er op til flere hundrede tusinder visninger på mine tråde i Danmark, som vidner om - hvor stort et informationsbehov var og fortsat er, om bedre behandling af vores sygdomme. Omsider efter mange disse år begynder informationer at spredes som steppebrand, blandt flere og flere... flere hjemmesider er oprettet og flere og flere patienter begynder omsider at stille krav...
Alt dette skal ikke strande på, at den danske lægestand klamrer sig til sin egen uvidenhed og konservatisme, og frem for alt - fortsat udøver thyro-endokrinologi efter eget forgodtbefindende, uden en medicinskfaglig forbindelse til sygdommens objektive præmisser, men frit efter egen fantasi og med forestillinger om at det syntetiske fake-T4 - Big Pharmas til dato ubetinget største indtægtskilde - skulle være Guds gave til de syge, når det netop ikke er en gave fra Himlen, men direkte fra Helvedet!
Jeg skulle gerne vide hvad jeg taler om... efter 27 år med et liv grundigt ødelagt af Eltroxin, men med resterne af livet i 2006 (bedre sent end aldrig) reddet på falderebet af selvbehandling med Thyroid USP - jeg dengang måtte have nogen til at smugle til mig fra USA. Ingen har hørt om "naturlig thyroid" dengang, heller ikke Glostrup Apotek, jeg allerede dengang har kontaktet for første gang. Nu er stafetten grebet af mange nye danske hypo-hænder og de skal sørme ikke blive tvunget til at makke ret, igen! Da slet ikke af vrangvillige læger der i deres hovmod og grænseløs samvittighedsløshed, vitterligt tror på, at de kan stoppe os med falske myter om dette lægemiddel.
Når alle punkter på listen er blevet fulgt af hver sin tråd ude på forummet, vil jeg komme tilbage her og opdatere listen med links til disse tråde. Så hold øje med forummet de næste par uger eller tre.
I mellemtiden vil jeg inderligt bønfalde alle om ikke at lade sig skræmme. Alle disse punkter - hver især - er en stor, fed... LØGN.Sist endret av Admin; 21-08-17 kl 08:59
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
- Det T4-hormon, som findes i Eltroxin og Euthyrox, er kemisk fuldstændigt identisk med skjoldbruskkirtlens eget hormon,
Lignende tråder
-
Naturlig thyroid forklart av Jeffrey Dach
Av Vigdis i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 28-07-12, 19:33 -
Sex, løgne og medicinalindustri... af Ray Moynihan
Av Anisa i forumet MedisinalindustriSvar: 3Siste melding: 02-10-10, 20:09 -
Sex, løgne og medicinalindustri... af Ray Moynihan
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 3Siste melding: 02-10-10, 20:09 -
Ulike preparatmerker - naturlig thyroid
Av smgj i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 02-08-10, 08:54 -
Resept på naturlig thyroid
Av usikker i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 14Siste melding: 04-03-10, 19:45

Svar med sitat

Bokmerker