Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
26-09-10, 15:31 #1
Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
"Redusert anstrengelsestoleranse er et vanlig funn ved hypothyreose."
(citat fra artiklen "Hypothyreose og myokardfunksjon" som der er linket til ovenfor.
Jeg har haft forstørret struma siden 13 års alderen, er diagnosticeret med Hashimotos som 47 årig for 3 år siden. Nogle af de symptomer, som forsvandt da jeg fik Eltroxin, har jeg gået med i rigtig mange år, så jeg tror selv at jeg har haft for lavt stofskifte i 10-20, måske over 30 år.
Nu er jeg så også blevet hjertepatient - tror jeg nok. De eneste symptomer jeg har er lette brystsmerter ved anstrengelse, ikke noget voldsomt, men det føles forkert og ubehageligt.
Hjertelægen kalder det småkarssyndrom (forkalkning af de små blodkar i hjertet) - en udelukkelsesdiagnose fordi KAG og scanning er normale.
Hjertelægen ved ikke noget om stofskifte, og endokrinologen ved ikke noget om hjerteproblemer, så det er lidt svært at finde ud af.
Jeg er derfor meget interesseret i at høre om andre med lignende problemer.
Lignende tråder
-
Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 23-01-12, 18:08 -
Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
Av lisepedersen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 29-09-10, 20:11 -
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Av Vigdis i forumet StressSvar: 2Siste melding: 23-11-09, 09:03 -
Hypothyreose og hjerte sygdom
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 23-03-09, 14:38 -
Tørste, kviser, hårvekst, urolig hjerte...
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 03-09-07, 19:02

Svar med sitat
Bokmerker