Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
13-01-14, 19:23 #3
Sv: Ny på forumet, mast meg til levaxin, hva nå?
Veldig enig med Vigdis; for lav dose Levaksin gjør deg verre.
Jeg blir like forbløffet (og forbannet) hver gang jeg leser om eller treffer leger som er så opphengt i at TSH skal over 10. Selv om jeg ikke anser meg som ondskapsfull skulle jeg ønske at leger ble tvunget til og kjenne hvordan det er og være stoffskiftesyk.
Når du tar blodprøver, så må du passe på og ta de klokken åtte om morgenen (eller så nær det som mulig) og uten at du har tatt Levaksin. Nivåene forandrer seg gjennom døgnet og riktig resultat får du bare om alle prøvene tas om morgenen.
Levaksin inneholder laktose; om du reagerer på Levaksin med løs mage, kan det kanskje være intoleranse mot laktose?
Min yngste sønn hadde heller ikke nok "feil" på blodprøvene, men fikk likevel starte på medisinering spesielt siden han tross alt deler mine gener. Han ble satt på 60 mcg Levaksin daglig, men trappet opp etter mitt råd slik at han slapp og bli for dårlig. Selv ble jeg umiddelbart satt på 100 mcg Levaksin da min hypothyrose ble oppdaget for flere år siden. Merket ingen problemer i det hele tatt, selv om blodprøvene viste at jeg måtte gå ned i dosering seks uker senere.
Om du har en lege som ikke kan mer om stoffskiftet enn at han vil vente til TSH er over 10, så ville jeg, om jeg var deg, sett meg om etter en annen lege.
Lignende tråder
-
Jeg har fra den dagen hun ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som meg
Av piaogmarte i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 05-11-11, 23:17 -
Oi oi oi oi !!!!!!! FORUMET ER TILBAKE!!!!
Av Thomas W H i forumet Om forumet genereltSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 21:45 -
Ny på forumet
Av puselus i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 03-11-08, 22:02 -
Medfødt hypothyreose
Av Bodø i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 19-01-08, 14:13 -
Ny på forumet
Av gunnar i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 27-08-07, 23:12

Svar med sitat
Bokmerker