Hei
Lenge siden jeg har vært her inne.
Jeg har vært på ett par undersøkelser.
Først vil jeg begynne med å fortelle at T3 og T4 verdiene mine har normalisert seg. T4 har gått fra 30 til 15 Jeg produserer fortsatt ikke TSH, men regner med at det kommer snart, nå som T3 og T4 er innenfor normalen.

Jeg har vært på ultralyd og på scintigrafi. Begge disse undersøkelsene var fine.
Jeg var hos endokrinolog på sykehuset.

Grunnen til jeg skriver at at di vil gi meg radioaktiv jod behandling. Jeg forstår ikke helt hvorfor. Verdiene mine er der di skal (utenom TSH) di sier grunnen er at jeg ønsker å bli gravid og di frykter at jeg kan gå inn i Tyreotoksisk krise under graviditet. Men jeg har lest litt om dette og det er ytterst sjelden. Jeg vurdere nå å gå imot legene og si at jeg ikke vil ha behandling.

Soneterapauten er helt i mot denne form for behandling. Og jeg har virkelig tro på at det er han som har hjulpet kroppen til å få normale verdier (da jeg ikke har gått på noen som helst annen behandling for stoffskiftet mitt) Jeg ønsker ikke denne jod behandlingen, hvis jeg kan unngå.
Jeg er veldig usikker nå. Jeg føler legene vil gi meg jod behandling for å gradere seg mot alt.
Gynokologen min sier at det er ingen problem å bli gravid med litt høyt stoffskifte og at det ofte normaliserer seg i ett svangerskap.

Hva tenker dere?
Hadde satt stor pris på litt meninger og råd!

Rema