Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: højt stofskifte
Threaded View
-
13-12-13, 12:30 #1
højt stofskifte
Hej jeg er ny her i forummet, jeg har nogle spørgsmål vedr. højt stofskifte
Jeg er en ung mand på 45 år der har fået konstateret højt stofskifte for ca 1 år siden, men jeg tror jeg har haft det i længere tid.
jeg har i knapt et år fået thycapzol i starten 4 piller om dagen og nu i meget lang tid 1 pille som 5 mg.
Endokrinologen på sygehuset siger at jeg har det man kalder en knude kirtelstruma (mellem stor) og de har tilbudt mig radiojod som jeg nu i 2 omgange har sagt nej til, jeg har i lange perioder haft det ok, kan dog altid mærke noget i kroppen, og i skrivende stund er jeg i en meget dårlig periode min hals svulmer og jeg har ondt i mine muskler. ligesom influensa gange 3.
mit bøvl startede tilbage i 2004 hvor jeg løbetrænede en del samt at der var også en del stress i min liv, fra den ene dag til den anden kunne jeg ikke løbe mere, efter en løbetur var jeg fuldstændig ødelagt i 3-4 dage bagefter,
jeg har selvfølgelig været hele møllen igennem, men man har aldrig kunnet finde noget på mig, sund og rask, indtil jeg slog i bordet for et år siden og lægen syntes vi skulle prøve med thycapzol. jeg har mange gange i de mellemliggende år fået taget blodprøver og iflg. læge var der ingen ting bortset fra de lå lidt lavt i Tsh. men indefor normal området.
så jeg endelig fik sat ham stolen for døren og overtalt ham til jeg skulle prøve thycapzol, og sikken en omvæltning, fra at have gået i et par år eller længere og været træt gange 100 havde jeg lige pludselig energi og mere, men løbe kan jeg stadig ikke jeg bliver stadig hurtigt træt i mine muskler.
Mit spørgsmål eller flere går på.
? er det fornuftigt at få radiojod, jeg er selvfølgelig bange for at udvikle lavt stofskifte
? kan man ændre noget med kost, og i såfald hvad må man gerne spise og hvad må man ikke
? hvilken betydning har rygning, jeg ryger ca. 5 om dagen,
? hvorfor er det at man altid har ondt i musklerne og kan ikke holde til ret meget.
Mvh. Carsten.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Højt stofskifte som IKKE er hyperthyreose
Av Anisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-10-12, 22:21 -
Højt stofskifte som IKKE er hyperthyreose
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 1Siste melding: 10-10-12, 22:21 -
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 14Siste melding: 19-06-10, 11:32 -
Kan det være højt stofskifte?
Av Hanne10 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 30-12-09, 16:48

Svar med sitat
Bokmerker