Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
02-12-13, 22:09 #1
Ny på forumet (med høyt stoffskifte)
Jeg er ny her og tenkte derfor å gjøre som noen andre her inne, skrive litt kort om meg selv, eller hvordan det har vært for meg å ha høyt stoffskifte.
Først vil jeg bare si at det er flott at dette forumet finnes, for det kan til tider være godt å lese om noen som har det litt som deg, godt å vite at man ikke er alene.
Jeg har også skrevet om mitt stoffskifte på min blogg, så om noen vil lese litt mer om det der, er dere velkommen.
http://krakeredet.blogspot.no/2013/0...rthyreose.html
Jeg fikk første gang påvist høyt stoffskifte i 2010 og Neo-Mercazole hadde så god effekt på meg at jeg ble frisk på under et halvt år. De symptomene jeg hadde da var skjelving, svetting, sult, 5 kg ned i vekt, humørsvingninger, tretthet, søvnproblemer, hjertebank, engstelse, lett for å gråte, irritasjon.... De fleste symptomene, kan du si. Men min lege trodde kanskje det bare var depresjon og ble overasket da svaret fra blodprøven kom.
Men så gikk jeg i to år uten å egentlig kjenne så mye til det, og nå i sommer (2013) fikk jeg plutselig panikkangst, sånn bittelitt ut av det blå. Det var grusomt. Og når jeg ser tilbake, så har jeg vel vært litt nedstemt en lang periode og hatt lav varmeintoleranse og blitt sliten av ingenting, vært litt mer irritabel kanskje. Men egentlig ikke kjent så veldig mye til det, kanskje bittelitt ekstra hjertebank, men ikke mye. Jeg tenkte at jeg kanskje skulle sjekke stoffskifte, men gjorde det ikke.
Jeg begynte igjen på Neo-Mercazole og gikk fra 28 til 20 på tre uker, fra 20 til 15,5 på tre nye uker, så jeg begynte raskt å trappe ned. Jeg kan egentlig veldig lite om disse forkortelsene for verdier og det som blir målt, jeg vet bare at et tall skal ligge normalt mellom 12 og 20. Jeg blir fulgt opp av en fantastisk hyggelig endokrinolog. Nå tar jeg bare en tablett om dagen og fikk høre at jeg hadde fine verdier sist jeg målte. Jeg skal ta ny blodprøve den uken her og er egentlig litt spent på hva den vil fortelle, for jeg har ikke kjent meg i så veldig god form den siste uka. Jeg ønsker at det skal være pga stoffskifte, men det kan jo være andre grunner til at jeg føler som jeg gjør....
Er det noen som har hatt det litt sånn, at det ikke alltid har vært de samme symptomene? At det noen ganger bare er noen få, mens andre ganger en hel masse...?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Ny på forumet. Høyt stoffskifte.
Av Heidi_A i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 23-11-13, 04:27 -
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat

Bokmerker