Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
15-11-13, 12:25 #1
Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.
Facebook er en kræftsvulst på internettet
Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.
- På Facebook bliver du lukket inde i et netværk af mennesker med nogenlunde samme arbejde, samme uddannelse, samme værdier og samme verdenssyn som dig selv. - Du befinder dig i et primærnarcissistisk, psykotisk ekkorum af dig selv. Det hele er en fuldstændig selvidentisk reproduktion i en evig gentagelse af det samme.
Forfatter og radiovært Knud Romer holder sig ikke tilbage, når han skal beskrive alle de slemme ting Facebook betyder for verden, Danmark og brugerne. I et længere interview med Politiken opfordrer han derfor alle til at lukke deres profil og komme videre med livet.
- Det, som var hele meningen med internettet, nemlig de andre, de nye ideer og de andre synsvinkler, forsvinder til fordel for en fuldstændig forblændet identifikatorisk tilgang til virkeligheden. Der er ikke længere nogen, der kan vende din verden på hovedet eller ruinere din livsopfattelse, så du udvikler dig, siger Romer videre i interviewet (...) http://ekstrabladet.dk/nationen/article1764790.ece
Politikens journalist Kenneth Lund interviewer Knud Romer, forfatter og radiovært på Radio24syv.
»Facebook er en kræftsvulst på internettet, og alle danskere bør omgående komme væk derfra«.
Sådan lyder opfordringen fra forfatter og radiovært Knud Romer til de over 2,5 mio. danskere, der i dag har en profil på det netop børsnoterede sociale medie.
Knud Romer - hvad er problemet med Facebook?
»Lad mig starte med at slå fast, at jeg elsker internettet. Jeg har været på nettet siden 1994, og for mig er internettet svaret på alle mine bønner. Viden er gjort tilgængelig, jeg kan interagere med folk i Japan og USA, og det har smadret envejskommunikationen fra monopoliserede magtinstitutioner. Men Facebook er blevet en kræftsvulst på internettet. Det er et stort sort hul, der i dag sluger alt det indhold, som kunne være til glæde for resten af kloden. Alle dine links, tanker, opskrifter, musiknumre, projekter og viden er nu lukket inde, præcis som det var, før vi fik internettet, nemlig i din lille, rådne, sociale klub af venner, der alle er enige med dig. For mig er Facebook enden på internettet«.
Hvordan kan det være enden på internettet, at folk deler indhold med deres netværk?
»Problemet er, at andre mennesker ikke har adgang til den viden, der er i de venneklubber, og du kan ikke søge den frem i Google. Så Facebook er i direkte modstrid med nettets fremmeste funktion, nemlig den åbne, fri kommunikation og udveksling af viden. Derfor vil jeg opfordre alle danskere til så hurtigt som muligt at komme ud af Facebook og lægge alle deres informationer ud på åbne blogsider, hvor alle kan linke til det og debattere det«.
Hele artiklen kan læses her: Politiken 23. maj. 2012 KL. 10.38 http://politiken.dk/debat/ECE1633882...a-internettet/• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Grunnene til at forumet ikke er på Facebook
Av Mod i forumet Sosiale medierSvar: 8Siste melding: 28-09-17, 16:32 -
Ny afgift på Facebook: Det skal du nu betale for
Av Anisa i forumet Sosiale medierSvar: 1Siste melding: 28-07-13, 21:11 -
Facebook Monsanto (GMO) Connection
Av Anisa i forumet Genmodifisert mat (GMO)Svar: 0Siste melding: 09-07-13, 06:52 -
Merkelige lyder fra halsen
Av Gitte i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 2Siste melding: 21-08-07, 20:50

Svar med sitat

Bokmerker