Heisann!

Jeg er en norsk kvinne på 30. Har gått "hele livet" som en slappfisk og inntill for noen år siden trodde jeg at jeg bare var litt lat (rart det der når andre sier noe om og om igjen så tror man på det tilslutt). Men etter som kravene i hverdagen steg, sank energien, jeg kunne ikke forstå at etter et helt liv ute i aktivitet med drift av dyr og hest skulle være så ute av trening. Jeg er en intelligent og sterk person som ikke viker som hardt kroppsarbeide og kobler ting og lærer ting veldig fort, men kroppen har bare visnet vekk sammen med resten av hjernen og alt jeg en gang har husket og kunnet godt. Meg selv i dag sammelignet for 15 år siden er to forskjellige personer, og det skiller et helt liv om man skal se på forfallet.

Veien har vært lang, det er mange norske leger som ikke vil høre, både "vanlige" og såkalte eksperter. Etterhvert fant jeg Dr. Øverbye som hjalp meg langt på vei og ga meg diagnosen hypothyreose - dette viste seg å ikke være nok men det var en viktig brikke på veien, og etter noen omveier kom jeg inn til Dr. Hybinette i Stockholm som antydet binyresvikt.

Uten dette forumet som jeg har brukt timesvis på å lese og sjekke opp i, trykke på linker og prøve anbefalte tips, vet jeg ikke helt hvor jeg hadde vært nå.
Jeg hadde spesielt nytte av tipset om laboratoriet Scandlab sin adrenal fatigue test, som igjen ledet meg til Dr. Hybinette.

Jeg har lært at de gode legene sitter godt gjemt bak lange pasientlister, og mye negativ omtale av andre mer tradisjonelle leger. Jeg har lært at blodprøver er verdiløse om de ikke taes og leses riktig, og jeg har lært at det aller viktigste jeg som pasient kan gjøre er å tilegne meg så mye kunnskaper som jeg overhode kan klare.

Etter mange legebesøk og nesten like mange nedturer fikk jeg endelig håpet opp litt da jeg fikk time hos Hormonelle, en klinikk i Stockholm.
Jeg ser det er mange her som har mye erfaring med forskjellige leger, og dessverre for min del begynner jeg å få det selv også men denne har jeg ikke vært borti før og kan ikke finne så mye info fra andre heller. Kanskje det er noen her som har vært på denne klinikken og har dere fått hjelp her? http://www.hormonelle.se/

Gleder meg forøvrig veldig da jeg, etter tips fra dette forumet bestilte binyretest fra scandlab, og testen viser klart dysfunksjon, og denne legen bruker mye scandlab sine tester i sin praksis så jeg vet jeg endelig får bli hørt.

Tusen takk til alle på forumet som har bidratt på min vei uten å vite det, kanskje jeg kan bidra litt innimellom til andre jeg også etterhvert