Hei og takk for svar og tips Lisbeth!

Jeg hadde ikke målbart aldosteron verken i blod el. urin sist (jeg har hatt så vidt målbart ved en el. to anledninger tidligere, men stort sett ikke), men venter på nye svar nå. Fikk beskjed om å vente med å ta Florinef pga. høyt blodtrykk etter sommeren. Begynte etter hvert med en halv Florinef for å se om blodtrykket gikk i taket, men det gikk faktisk ned..(?)

Prøvde å ta noe salt og legge meg rett ut som du sa, men liten effekt på hodepinen dessverre..
Skal til legen igjen i dag - i det minste kan hun ikke kalle det "menstruasjonshodepine" nå som jeg har hatt denne mer eller mindre sammenhengende i 4 uker med mer og mindre intense perioder.. Spent på om legen kommer med noe fornuftig i det hele tatt.. Virker som om sykemelding og spontan/mirakuløs bedring er å foretrekke fra dennes hold dessverre!

Jeg noterer meg puls, BT, hodepine, etc. på gitte tidspunkter, eller ved bedring/forverring i løpet av dagen og målte i går kveld tidenes laveste puls på 39! I morges før jeg stod opp var den 52 og etter jeg hadde vært oppe en times tid og sent i vei barna på skolen var den 46.. Hvorfor synker egentlig pulsen etter jeg har stått opp??? Virker særdeles ulogisk!?
En time etter inntatt stoffskifte og binyremed. er den steget til 52 og 2 timer etter med. er den på 58..

Jeg har gått så vidt opp i stoffskiftemed.dose og tenkte ytterligere litt i slutten av uka, men effekten virker å utebli..
Veldig dovne hender og treg i hodet nå. Våkner på natta med prikkende hender og dårlig puls - blir rett og slett redd!