Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Threaded View
-
22-09-13, 07:59 #25
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Hei igjen.
Tenkte å skrive noen ord om den nye prosessen som er påbegynt, i tilfelle det kan være interessant for andre. Jeg har hatt time på Funksjonell medisinsk senter hos Skogli. Normalt så har man en inntakstime på en halv time, hvor man får avklart forventninger og tar stilling til om man går videre i prosessen. Siden jeg kom fra Heggeli, så gikk jeg rett på utredningskonsultasjon. Dette var en time av 1 1/2 times varighet. Det er altfor tidlig å si hvor dette fører hen, men en ting er sikkert. Det tas mye mer prøver her, tidlig i prosessen. Jeg har tatt: en rekke vanlige blodprøver hos Furst, pluss en urinprøve for å avklare dette med kvikksølv. Jeg har tatt en hårmineralprøve, tror også det hadde med tungmetaller å gjøre. Jeg har tatt PTC panel, som nok er den prøven som har med signalstoffer i hjernen å gjøre. I tillegg har jeg tatt en avføringsprøve og en spyttprøve. Spyttprøven var over 5 tidspunkt i løpet av døgnet og målte kortisol, DHEA, melatonin, Østrogen, Progesteron og Testesteron. Dette er nok en klar forskjell fra Heggeli, at det tas mange, forholdsvis dyre prøver tidlig i prosessen. Dette kan jo være vanskelig for de med dårlig økonomi, som ønsker å fordele prøvene litt utover. En annen ting som jeg synes er positivt er at de holdt magekurs for pasientene, om matvareintoleranser, dysbiose, lekk tarm etc. Dette gikk over 2 kvelder. Men, det kostet også noen kroner da. Jeg har foreløig kun fått prøveresultater fra det som er analysert på Furst, så jeg vet ikke så mye om resultatene ennå.
Forøvrig har jeg hatt en skikkelig "knekk" i ryggen nå, så det er ikke alt som er topp. Hadde trøbbel med håndleddene tidlig på sommeren. De er ganske bra nå, bortsett fra at det ene er litt stivt, og nå var det ryggen sin tur å lage trøbbel for meg. Ellers så har jeg økt litt med Erfa thyroid igjen. Er oppe i 3 og 3/4, men det føles fortsatt ikke som stoffskiftet er optimalt på noen måte. Kroppstemperaturen faller stadig ned under 36 grader. Men, nå tenker jeg at jeg avventer det meste til neste legetime.
Dere får ha en riktig god søndag
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker