Hej og velkommen til
Jeg vil først og fremmest foreslå dig at få din læge til at henvise dig til et andet hospital, for den behandling, du har fået på Frederiksberg tyder på, at man dér behandler folk meget ringe. Kan eller vil din læge ikke henvise dig til et andet sted, så find en anden læge. Gå evt. ud og find dig en orthomolekylær læge om ikke andet - de har et andet syn på mange ting.

Det er helt essentielt, at du kan omdanne t4 til t3, og det melder historien her ikke noget om. Mig bekendt skal de udlevere journaler og tal, medmindre der er meget vigtige grunde til ikke at gøre det - fx kan de tilbageholde en journal, hvis man ha ren sindslidelse, som iflg. et eller andet skøn kan forværres ved udlevering af journal.

Læger, der ikke vil tale med andre mennesker på en respektfuld måde, er ikke værd at ha med at gøre. Men heldigvis findes der også gode læger, selvom man på sin ørkenvandring kan få følelsen af, at der ikke gør eller at der er for langt imellem.

Jeg ved ikke, om du ved det, men i hvert fald synes jeg, du skal vide, at der faktisk findes flere former for stofskiftemedicin; der findes fx flere mærker af syntetisk t4, end de to, der er på markedet her i DK, men endnu vigtigere er, at man kan få tilskud af t3, hvis man ikke kan danne nok af det selv. For mange er det en god løsning (og ofte mildere for kroppen end syntetisk t3) at skifte helt over på thyroid, hvor aktivstoffet er naturligt stofskiftehormon fra gris. Ikke et mindre seriøst produkt af den grund, selvom mange læger påstår det. Men i hvert fald så indeholder thyroid både t4 og t3 og hvad der ellers hører til i en sund kirtel.

Imens du venter på, at en læge skal tage sig af dig, kan du selv gøre en stor forskel med vitaminer og mineraler alene. Tag godt med d-vitamin - det skal være D3 som i modsætning til D2 ikke er giftigt i høje doser. Jeg tager 90 µ af det om dagen, og jeg fungerer mærkbart bedre, når jeg gør det (har prøvet at ha for lidt d-vitamin i blodet, og det giver i sig selv symptomer på lavt stofskifte ligesom mangel på b-vitaminer, især B12). Mange med lavt stofskifte har brug for ekstra d-vitamin; det har betydning for muskler, fordøjelse, immunforsvar med videre.
Også jern, magnesium og en lang række andre mineraler /vitaminer er godt at ta tilskud af, når man har lavt stofskifte. Hold dig til på forummet og brug søgefeltet - der er mange brugbare råd her, hvorimod du finder meget møg andre steder på nettet. ... Ja, sidste afsnit her er godt nok delvist citat fra en anden tråd, jeg har skrevet i, men er træt her til morgen

Nielsigne
Ps. Måske skulle du oprette din helt egen tråd et sted - her kommer du ligesom ind under et emne