Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
11-06-13, 12:38 #1
Kan jeg insistere på å bli operert?
Hei Stoffskifteforum!
Jeg er 72 år og har vært plaget av alle symptomene på lavt stoffskifte i 2-3 år. Uttmatter og deprimert og legger meg i 6-7-tiden - da duger jeg ikke lenger.
Har 3 knuter på skjoldbruskkjertelen og en fylding venstre binyre. Kjertelen har jeg fått god oppfølging med biopsi, og det er ikke kreft.
Pr. idag har jeg følgende::
Anti TPO: 422
TSH 1,2
T4 12,8
T3 4,7
Har vært hos flere leger de siste årene og får høre at prøvene er fine og at jeg ikke har lavt stoffskifte.
Den 6. mai dro jeg fra Sandvika til Dr. Øverbye i Arendal. Han så på mine siste blodprøver og omtalen av skjoldbruskkjertelen, og han sa umiddelbart at jeg har Hashimoto autoimmune thyroidbetennelse. Samme dag - 6. mai - begynte jeg med 15 mg Armour. Jeg forhøyet dosen ca. hver 5. dag, så den 30.5. tok jeg 135 mg Armour.(Jeg er 168 høy og veier 72 kg.) Da følgte jeg meg kvalm og orket ikke spise, og det prikket i hendene. Jeg ringte ned til kontoret i Arendal og fikk beskjed om at jeg ikke tålte Armour og at jeg skulle slutte. Kan jeg ha gått for fort frem? eller er det virkelig mulig at jeg ikke tåler Armour. Hvor vanlig er det at folk ikke tåler Armour?
Går for tiden på et kurs som heter Læring og Mestring av Lavt stoffskifte. Der fortalte en ung dame at han hadde operert bort skjoldbruskkjertelen og gikk naturligvis på Levaxin og at hun følte seg veldig bra. Jeg tenkte umiddelbart at det vil jeg også gjøre, bli kvitt faenskapen!! Kan jeg insistere på å bli operert? Og vil livet bli letter å leve etterpå???
Håper at noen har noe kloke råd til meg - vet egentlig hverken ut eller inn.
Hilsen
Perlemor
Lignende tråder
-
Operert for graves -94
Av pusur i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 225Siste melding: 24-01-11, 17:36 -
Operert for kreft
Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 10-08-10, 19:56 -
Jeg ble operert i to omganger
Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 2Siste melding: 09-08-10, 15:58 -
Operert for kreft i Skjoldbrukskjertelen
Av Torill26 i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 2Siste melding: 07-02-08, 10:14 -
Operert.....
Av Hege i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 12-08-05, 08:40

Svar med sitat

Bokmerker