Kan noen hjelpe meg med dette. Ble operert pga hashimoto i mars 2009 ifølge legen skulle jeg bli frisk etter operasjonen. Den gang ei. Jeg er sykere enn før. I juni ble jeg lagt inn på sykehus med veldig lavt stoffskifte, så lavt at jeg hadde urinretensjon. Det var ille. Hadde jo følt meg sliten et halvt år og når jeg ser tilbake på blodprøvesvar jeg har fått skrevet ut går mitt stoffskifte opp og ned.

I juni etter at jeg ble behandlet med thyroxin intravenøs var TSH på 7,9. 1 mnd etter var TSH 0,2 og T4 18. Jeg følte meg ikke bedre, men ifølge prøvene var jeg overdosert. Har ikke gjort noe med dosen hverken før eller etter sykehusinnleggelsen.

Igår fikk jeg svar på prøver tatt i forrige uke. De var på vei ned igjen. TSH 2,1, T4 12,7, T3 3,7, TRAS 0,9. Har aldri tatt T3 og TRAS før så vet ikke hva de har ligget på tidligere.

Det jeg lurer på om det er fler som opplever et slikt svingene stoffskifte? Dette er grusomt slitsomt. Symptomer jeg har: ekstremt slitenhet, deprimert, til tider urinretensjon, forstoppelse, lite matlyst, lagt på meg 4 kg siste 3 mnd ( kun rundt magen) hukommelsestap, håravfall(mye)ekstremt trøtt når jeg våkner om morran, dårlig søvn, kalde hender og føtter, tåler dårlig kulde og varme, Kan ikke gå rolig tur lenger enn et kvarter før jeg er helt kjørt og er det resten av dagen. Blir sliten i store forsamlinger og i byen.

Hva betyr TRAS?

Håper noen kan hjelpe meg.