Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
05-08-13, 14:50 #1
100 mennesker kunne afskaffe hele verdens fattigdom
100 mennesker kunne afskaffe hele verdens fattigdom fire gange, hvert år.
World’s 100 richest earned enough in 2012 to end global poverty 4 times over.
Verdens 100 rigeste har tjent alene i 2012 så mange penge, at de kunne (hvis de ville) afskaffe fattigdommen på hele fire planeter svarende til Jorden.
I 2012 har disse 100 personer øget deres formue med i alt 1.428.130.000.000 norske kroner eller med andre ord: 1billion, 428 milliarder, 130 millioner norske kroner. Bare i 2012.
Aha... Sagde nogen finanskrise ? Penge forsvinder ikke. De skifter bare hænder.
Økonomer har beregnet at bare en fjerde del (1/4) af dette beløb kunne afskaffe hele verdens fattigdom i et helt år, og synergi-effekten af dette gestus kunne halvere fattigdommen, og halvere den igen i årene fremover. Mætte mennesker har overskud til at problemløse, hvorimod sultne og syge kun kan tænke til det næste måltid mad, som de måske får, eller måske ikke.... (Kilde eller søg bare på: World’s 100 richest global poverty)
Kilder:
The world's 100 richest people earned a stunning total of $240 billion in 2012 – enough money to end extreme poverty worldwide four times ...
Annual income of richest 100 people enough to end global poverty four times over
The cost of inequality: how wealth and income extremes hurt us all (PDF)
Oxfam seeks 'new deal' on inequality from world leaders
Can we fight poverty by ending extreme wealth?
Set i dette strålende lys af mammon, forkynder den danske fattiglus Nils Smedegaard Andersen, A.P. Møllers-Mærsks topchef med løn på kun sølle 20 millioner danske kroner om året, følgende budskab:
"Lavtlønnede danskere må gå ned i løn. Ellers flytter deres virksomheder til udlandet, fordi de ikke kan klare sig i konkurrencen."
Aha... De lavtlønnede i Danmark er i forvejen så lavtlønnede, at en gennemsnit familie ikke kan overleve for en løn, men begge skal ud og arbejde for overhovedet at opretholde skindet på næsen. Nils Smedegaard Andersen har lige glemt, at leveomkostninger i Danmark er nøjagtig 40% højere end ellers europæisk gennemsnit. Hvis Nils Smedegaard Andersen får magt som han har agt, vil vi få en helt ny social klasse i Danmark: working poor dvs. mennesker der knokler på fuldtid eller mere, og alligevel ikke kan tjene nok bare til dagen og vejen. Hvad skal de så spise, når lønnen er sluppet op allerede efter 14 dage hver eneste måned?
Billedet af de nye vinde i dansk politik bliver fuldendt med svadaen afleveret af administrerende direktør for Dansk Arbejdsgiverforening Jørn Neergaard Larsen, med følgende ord:
"Virksomhederne skal gøre hvad der er bedst for deres forretning og 'samfundssind' er ikke et ord en virksomhedsleder bør tage i sin mund"
Jeg lader ordene stå lidt øjeblik..... (Kilde: P1 Debat 24. Apr. 2013 kl. 10:50)
Var der nogen som sagde, at Høyre står til at vinde næste valg i Norge?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
hva jeg kunne tenk meg å gjøre med
Av may g i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 23-10-10, 03:22 -
JOURNEY! Et av verdens største band spiller på Sentrum Scene i kveld!
Av Thomas W H i forumet Forum: Litt musikkSvar: 2Siste melding: 11-06-09, 14:42 -
Verdens bedste land
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 12Siste melding: 10-06-09, 01:11 -
Jeg kunne tenke meg å… gå… i hi
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 20-12-06, 20:04

Svar med sitat

Bokmerker