Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Jod og kolesterol
Threaded View
-
29-05-13, 15:25 #4
Re: Sv: Re: Jod og kolesterol
Jeg tror du tillegger meg andre meninger enn det jeg hadde da jeg skrev setningen.
Jeg mener at det er altfor mange wildcards i den punktlisten til at det er forsvarlig å konkludere med noe særlig utav den.
For det første vet vi svært lite om at kolesterolrelaterte forsøk på kaniner (som tross alt er rene herbivorer) sier noe som helt om hvordan kolesterol virker og bør tolkes i mennesker (omnivorer). For det andre har vi lite forskning på forskjellene når det gjelder opptak og syntese av syntetisk t4 kontra tørret skjoldbruskkirtelpulver (som nok kan sammenliknes med Erfa), selv om vi har mye personlig erfaring. Og enda mindre om dette i kaniner kan sidestilles folk
For å spille djevelens advokat her så kan det f.eks være at den manglende virkningen vi ser ved syntetisk t4 i forsøket kan tolkes som at .... syntetisk t4 rett og slett ikke kan utnyttes like godt som tørket skjoldbruskkjertel. Eller vi kan si at om du har en frisk skjoldbruskkjertel så vil jod sannsynligvis virke like godt som skjoldbruskkjerteltilskudd med hensyn til å motvirke åreforkalkning... iallfall om du er en kanin på en kolesteroldiett. Eller det går også an å antyde at alle kaninene hadde for lite jod til å takle kolesterolet i utgangspunktet.
Sorry. Men jeg synes det er vanskelig å trekke noe som helst verdifullt som slutning ut av dette forsøket. At det er en bit på veien for å si at "dette bør det forskes mer på" er nok det beste jeg kan si.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Myter om kolesterol
Av Mod i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 15-10-11, 01:42 -
Kolesterol og TSH og B12
Av AnnK i forumet KolesterolSvar: 9Siste melding: 31-01-10, 17:35 -
Kolesterol-skrækken
Av Anisa i forumet KolesterolSvar: 1Siste melding: 21-06-09, 00:13 -
Feilpropaganda om Kolesterol
Av Mod i forumet KolesterolSvar: 0Siste melding: 20-06-09, 12:27 -
Kolesterol på Youtube
Av Mod i forumet KolesterolSvar: 0Siste melding: 20-06-09, 12:12